بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
از 5 درصد سهامی که در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد 2 میلیون سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته شده است که پس از کشف قیمت، کارگزاران می بایست سهمیه هر معامله گر را که مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه مشخص می شود، توزیع کنند.
کد خبر : ۸۸۶۲۵
مدير عامل فرابورس ايران از عرضه اوليه پنج درصد سهام شرکت ایرانول در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه با نماد "شرانل" در بازار دوم خبر داد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومي فرابورس ايران، امير هاموني با اعلام اين خبر افزود: 50 ميليون سهم از شركت ایرانول معادل پنج درصد از سهام اين شركت توسط سهام دار عمده صندوق بازنشستگی، تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی، چهارشنبه 25 بهمن ماه عرضه مي شود و نماد آن به عنوان بيست و چهارمين شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشايي مي شود.

وي در ادامه تصريح كرد: از سهامداران عمده نفت ایرانول هزار ميليارد ريالي مي توان به شركت سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تامين (تاپيكو) مالك 48 درصد و شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري مالك 44 درصد سهام اين شركت اشاره كرد. شركت نفت ايرانول كه در گروه ساخت فرآورده هاي نفتي تصفيه شده قرار دارد به عنوان هفتاد و پنجمين نماد معاملاتي در تاریخ 15 بهمن ماه جاری در بازار دوم درج شد.

هاموني با اشاره به محدوديت هاي موجود در اساسنامه صندوق ­هاي سرمايه گذاري مشترك گفت: اين صندوق ها هيچ گونه سهميه ­اي براي خريد سهام ندارند. همچنين محدوديت خريد هر ايستگاه كاري 60 هزار سهم و معامله گران برخط نمی توانند در کشف قیمت این شرکت سهم داشته باشند.

وی در پایان افزود: از 5 درصد سهامی که در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد 2 میلیون سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته شده است که پس از کشف قیمت، کارگزاران می بایست سهمیه هر معامله گر را که مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه مشخص می شود، توزیع کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر