بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی یک میلیون سهم شرکت کربن ایران را از تملک خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده بیش از پنج میلیون سهم "ومعادن" بود.
کد خبر : ۸۸۸۳۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 246 واحد افزایش از 38 هزار و 394 واحد به 38 هزار و 640 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 56 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک هزار و 850 میلیارد ریال دست یافت که 60 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با حدود 12 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 432 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

در این میان شرکت ذخیره شاهد بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را خرید و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم "وسپه" را تحصیل کرد.

شرکت تک آوران شرق 130 میلیون سهم بانک پارسیان و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیش از یک میلیون سهم شرکت بیمه البرز را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

همچنین بیش از 48 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران به تملک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان درآمد و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خریدار بیش از دو میلیون سهم "پارسان" و نیز بیش از چهار میلیون سهم "وغدیر" بود.

طی معاملات روز گذشته مؤسسه صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد 600 میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را به تملک خود درآورد و بالغ بر هشت میلیون سهم بانک گردشگری به شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان رفت. همچنین شرکت گروه مالی ملت بیش از دو میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود اضافه کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشند ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سازمان خصوصی سازی بیش از دو میلیون سهم شرکت بیمه البرز را فروخت و شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر بالغ بر یک میلیون سهم شرکت سیمان دورود را عرضه کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی یک میلیون سهم شرکت کربن ایران را از تملک خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده بیش از پنج میلیون سهم "ومعادن" بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر