بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
انتشار گزارش های ناامیدکننده از چشم انداز اقتصادی اروپا و آمریکا، نگرانی سرمایه گذاران از احتمال رشد چشمگیر عرضه فلزات اساسی به نسبت تقاضای آنها و افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر موجب کاهش بهای فلزات اساسی در بورس فلزات لندن شد.
کد خبر : ۸۹۴۰۱
انتشار گزارش های ناامیدکننده از چشم انداز اقتصادی اروپا و آمریکا، نگرانی سرمایه گذاران از احتمال رشد چشمگیر عرضه فلزات اساسی به نسبت تقاضای آنها و افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر موجب    کاهش بهای فلزات اساسی در بورس فلزات لندن شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، روز گذشته در بزرگترین بورس فلزات اروپا و جهان بهای هر تن مس برای تحویل در ماه می، با 88 دلار کاهش نسبت به روز جمعه، به 8119 دلار رسید که کمترین میزان آن در سه هفته اخیر به شمار می رود.

بهای مس در اوایل ماه جاری میلادی به 8346 دلار رسیده و سقف چهارماهه خود را لمس کرده بود اما پس از آن دیگر نتوانسته بود به روند رو به رشد خود ادامه دهد. اکنون سرمایه گذاران امیدوارند که در روزهای آتی با پایان تعطیلات سال نو چینی و بازگشت شرکت ها و معامله گران این ابرقدرت اقتصادی نوظهور به بازار، دوباره رونق به بورس فلزات لندن بازگردد.

در هفته گذشته انتشار آمارهای نه چندان امیدبخش مربوط به عملکرد بخش تولید در آمریکا و کشورهای منطقه یورو موجب شد تا بار دیگر ترس از رکود اقتصادی بر بازارهای جهانی حاکم شود؛ بازار فلزات اساسی نیز به تبعیت از سایر بازارهای جهانی، در این هفته حال و روز خوشی را سپری نمی کند.

گیل بری، تحلیل گر ارشد بخش سرمایه گذاری بانک معروف Barclays بریتانیا در این خصوص می گوید: " شدت جریان نقدینگی سرازیر شده از سوی سرمایه گذاران آسیایی به بازارهای جهانی کاهش یافته است. چنین به نظر می رسد که اطمینان آنها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا کاهش یافته و آنها نگرانند که در ماههای آتی حتی تقاضا برای محصولات صنعتی اقتصادهای نوظهور آسیا هم کاهش یابد. احتمالاً این شرایط تا مدت کوتاهی ادامه خواهد یافت اما به محض انتشار آمارهای اقتصادی جدید جمهوری خلق چین، که انتظار می رود باز هم به مانند ماههای اخیر مثبت باشد، شاهد تغییر در بازار فلزات اساسی و رشد مجدد قیمت ها خواهیم بود".

گفتنی است علاوه بر مس، سایر فلزات اساسی نیز روز گذشته در بازار فلزات لندن با کاهش قیمت مواجه شدند به طوری که بهای آلومینیوم با 38 دلار کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به 2120 دلار در هر تن رسید. سرب و روی نیز به ترتیب 1.59 و 0.92 درصد کاهش قیمت را تجربه نموده و در قیمت های 2394 و 2155 دلار به ازای هر تن معامله شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر