بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلتاش تصویب شد

تقسیم 1500 ريال سود نقدی به ازای هر سهم

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت گلتاش رأس ساعت 9:00 صبح روز یکشنبه مورخ 91.11.29 درمحل هتل آکادمی فوتبال با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۸۹۷۶۰

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت گلتاش رأس ساعت 9:00 صبح روز یکشنبه مورخ 91.11.29 درمحل هتل آکادمی فوتبال با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور مقیم زاده به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان محصصی و بالازاده و به دبیری آقای امینی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی امجدتراز نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای همدانی رجاء (مدیرعامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 30 آذرماه 1391

2- تقسیم 1500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی امجد تراز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات و نسل فردا به عنوان روزنامه کثیرالانتشار

5- انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره به مدت 2 سال به شرح زیر می باشد:

* شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (سهامی خاص)

* شرکت صنایع بهداشتی ساینا (سهامی خاص)

* شرکت مروارید هامون (سهامی خاص)

* شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه بهشهر (سهامی خاص)

* شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر (سهامی خاص)

پیام هیأت مدیره

خداوند یکتا را سپاسگزاریم که بار دیگر توفیق ارائه عملکرد یک ساله هیات مدیره و همکارانمان در شرکت گلتاش به محضر سهامداران ارجمند را به ما ارزانی داشت و امیدواریم که نتیجه یکسال تلاش این مجموعه مورد رضایت پروردگار یکتا و شما سهامداران عزیز قرار گیرد اطمینان داریم که شما سهامداران گرامی بر اوضاع فعلی اقتصادي کشور و مشکلات و معضلات پیشروي صنعت به خوبی آگاهید.

افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص ارز کافی از طریق اطاق مبادلات ارزي به تولیدکنندگان باعث افزایش شدید قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده محصول گردید و این در حالیست که افزایش قیمت محصولات با تاخیر زمانی و ماهها پیگیري براي اخذ مجوزهاي لازم از نهادهاي نظارتی مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولیدکنندگان صورت گرفته و افزون بر این هزینه هاي سنگین تسعیر ارز نیز به شرکت تحمیل گردیده است.

با این وجود، علیرغم همه سختی ها و مشکلات، هیات مدیره با پیش بینی مناسب براي خرید مواد اولیه وارداتی به مقدار کافی و استفاده از تلاش و کوشش بی دریغ تمامی مدیران، روسا و کارشناسان متخصص و کارگران دلسوز و متعهد شرکت، توانست با استفاده بهینه و افزایش بهره وري منابع تولید (سرمایه، انرژي، نیروي کار و ...) زمینه مساعدي براي تداوم تولید فراهم آورد؛ از سوي دیگر اصلاح فرآیندهاي تولید، ارتقاي سطح اتوماسیون و افزایش سرعت ماشین آلات، اصلاح و نوسازي سالنهاي تولیدي و سرمایه گذاري در زمینه تولید برخی از مواد اولیه و لوازم بسته بندي منجر به کاهش قیمت تمام شده و جبران بخشی از هزینه هاي ناشی از افزایش قیمت نهاده هاي تولید گردید که شرکت از نتایج آن در سال جاري و سالهاي آتی نیز بهره مند خواهد شد.

همچنین با توجه به نوع محصولات و جایگاه آن در سبد خانوار، تلاش براي بهبود مستمر کیفیت و نوآوري در محصول به عنوان هدف اصلی در دستور کار شرکت بوده و به یاري حضرت حق در سال آتی نیز با جدیت تمام آن را ادامه خواهیم داد.

در پایان بر خود لازم می دانیم مراتب قدردانی و تشکر خود را از تمامی همکارانی که ما را در این راه پرفراز و نشیب یاري و همراهی نموده و می نمایند، ابراز و از درگاه ایزد منان تندرستی و توفیق همگان را خواستاریم.

کلیاتی درباره شرکت

تأسیس

شركت در تاريخ 1361.5.10 تحت شماره 3601 در اداره ثبت شركتهاي اصفهان به ثبت رسيد و برابر صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 78.10.20 نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل گرديد. شركت گلتاش در مورخه 79.11.24 در هيات پذيرش سازمان بورس اوراق بهادار تهران بطور مشروط پذيرفته شد و درتاريخ 80.4.16 اولين معامله برروي سهام اين شركت با نرخ 4.221 ريال انجام گرفت.

موضوع شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده2 اساسنامه تولید و تهیه انواع مواد و محصولات شوینده پاك کننده بهداشتی و آرایشی و مواد صنعتی مرتبط ، انجام کلیه امور خدمات بازرگانی و انجام امور صادرات و واردات کالاهاي موضوع شرکت و سرمایه گذاري در سایر شرکتها و ایجاد شرکتهاي جدید است و همچنین انجام امور مربوط به تامین مالی در چارچوب قوانین و مقرارت مربوطه و در جهت منافع شرکت . به موجب پروانه بهره برداري شماره 1313344 مورخ 14 مردادماه 1391 صادره توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ظرفیت تولیدي شرکت حدودا به میزان 62 هزار تن میباشد .

در حال حاضرشرکت گلتاش( سهامی عام ) با تولید حدود 34000 تن محصولات بهداشتی جزء بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شوینده , بهداشتی و آرایشی کشور محسوب می شود . ظرفیت هاي تولیدي مصوب شرکت با عنایت به آخرین ا صلاحیه وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت به شرح جدول ذیل می باشد :

جدول ظرفیت تولید شرکت

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت مواد شیمیایی فعالیت میکند رشد فروش صنعت مذکور در سال جاري نسبت به سال قبل 3 درصد میباشد که اهم دلایل آن عبارت است از تغییر ترکیب فروش و توسعه بازارفروش محصولات.

شرکت در بین شرکتهاي فعال این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 158 ر 781 میلیون ریال در گروه هاي محصولی شامپو ، خمیردندان ، مایع دستشویی و صابون به ترتیب در رده 3 ، 1 ، 4 و 1 قرار دارد ( رتبه صابون مربوط به دو شرکت پاکسان و گلتاش می باشد که 30 درصد در گلتاش تولید می گردد) همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر می باشد:

این شرکت از نظر وضعیت تکنولوژی در تولید خمیردندان مجهز ترین ، صابون و شامپو جزء شرکتهای برتر در تولید مایع دستشویی و مواد اولیه در رتبه سوم کشور قرار دارد.

گزارش عملکرد اجتماعی شرکت

گزارش وضعيت مصرف انرژي در شركت (شامل تمهيدات انجام شده در زمينه صرفه جويي انرژي)

گزارش مقايسه اي نرخ مصرف انرژي

گزارش عملكرد زيست محيطي شركت در سال مالي مورد گزارش و پيش بيني روند آتي آن

افزایش مصرف منابع و انرژي :

  • متوسط شدت مصرف انرژي سال 2012 نسبت به سال 2011 حدود 3 درصد افزایش نشان مي دهد.

كاهش مصرف برق :

شدت مصرف برق سال 2012 نسبت به سال 2011 حدود 7 درصد کاهش یافته که ناشی از بهسازي تابلوها و خطوط توزیع برق، استفاده از خازنهاي اصلاح ضریب قدرت، استفاده از دستگاههاي اینورتر در پمپ هاي انتقال مواد و سیستم پایش وضعیت تجهیزات .

افزایش مصرف گاز :

شدت مصرف گاز سال 2012 نسبت به سال 2011 حدود 4 درصد افزایش پيدا کرده است که مربوط به فعالیت همزمان واحدهاي گلیسیرین و دو خط تولید صابون و همچنین فرآیند ذوب چربی منجر به استفاده همزمان از دو دستگاه دیگ بخار در تعدادي از شیفت هاي کاري .

كاهش مصرف آب :

شدت مصرف آب 2012 نسبت به سال 2011 حدود 3 درصد كاهش يافته كه ناشي از شستشوي مسير انتقال مواد و تجهيزات براي جلوگيري از آلودگيهاي ميكروبي و همچنين ساماندهي تله هاي بخار و مديريت مصرف آب در خطوط توليد ميباشد.

اهم پروژه هاي اجرا شده طی سال

1- راه اندازي واحد بطري زنی با دو خط تولید بطري یک لیتري

2- نصب و راه اندازي خط اتوماتیک تولید شامپو یک لیتري و افزایش ظرفیت تولید

3- شروع پروژه ساخت واحد تولیدي آرایشی و بهداشتی

4- اصلاح خطوط تولیدي و ارتقاء اتوماسیون و ظرفیت تولید

5- اقدامات لازم جهت استفاده از نور طبیعی درسالنهاي تولید و انبارهاي شرکت

6- خرید و نصب و راه اندازي سیستم شرینگ لیبل براي بطري هاي آرومکس

7- خرید و نصب و راه اندازي کمپرسور جدید و افزایش ظرفیت هواي فشرده

8- نصب پلت فرمهاي جدید در انبار و افزایش ظرفیت انبار بطري و....

9- ساخت بالابر جدید براي واحد صابون

بازاریابی

بازاریابی داخلی

* محصولات جدیدي که در سال مورد گزارش وارد بازار شده است :

صابون آرومکس 100 گرمی (در سه رایحه متفاوت)

مایعات دستشویی سیو 2500 گرمی

صابون گلنار حمام زرد با طرح چهره

** بررسیهاي بازار:

اندازه گیري رضایت مشتریان طی سال مورد گزارش

تست مصرف کننده شامپو ضد شوره سیو

تست مصرف کننده صابون آرومکس

تست اثر بخشی تبلیغات انجام شده ( تیزر ، بیلبورد ، و.....)

** بازاریابی خارجی

برنامه های آینده شرکت

تولید ادوات بسته بندي مورد نیاز محصولات در برنامه قرار گرفته تا بتوان با کاهش قیمت تمام شده تولیدات توان رقابتی شرکت افزایش داد. در ضمن تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز در سالهاي 1390 و 1391 انجام شده و این روند تداوم داشته ، بهینه سازي خطوط تولید و همچنین ایجاد ظرفیتهاي لازم نیز در دست اقدام می باشد. در بودجه عملیاتی سال مالی منتهی به 1392.09.30 مبلغ 710 ر 16 میلیون ریال هزینه هاي سرمایه اي پیش بینی شده است.






http://www.goltash.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر