بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر : ۸۹۸۱۷
روزنامه شرق نوشت:

مردم بندرعباس با کارت ملی در نوبت در يافت یک کیسه برنج هندی‌اند و در چند قدمی‌شان همایشی پر زرق‌وبرق میلیاردی با شائبه‌های انتخاباتی برگزار می‌شود. هزینه صرف شده برای برگزاری همایش «وحدت جوانان» در بندر شهید رجایی جزایر هرمزگان 50 میلیاردریال برآورد شده و به شعار «زنده‌باد بهار» زیبنده است.

همایشی که به گفته نماینده بندرعباس هم شائبه وجود فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی را تقویت کرد و هم موجب هدررفت سرمایه‌های میلیاردی از جیب بیت‌المال شد اما از اینها گذشته ایده شکل‏گیری «مجمع‏الجزایر خلیج‌فارس» ایده‏ای است که به گفته نمایندگان جنوب کشور به صلاح تمامیت ارزی کشور نبوده و قابل طرح و بررسی نیست.

محمد آشوری، نماینده بندرعباس گفته که مردم با مشاهده همایش‏های اینچنینی با صرف هزینه‌های کلان و میلیاردی دچار تناقض‌های جدی می‌شوند که چطور 20میلیون‌تومان اعتبار برای برقرار شدن روستایی در هرمزگان در اختیار نیست. این قبیل رفتارها نه‌تنها موجب از دست رفتن سرمایه‌های وسیع اجتماعی می‌شود بلکه اعتماد عمومی را نیز خدشه‏دار می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم از مسوولان خواست تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با اجتناب از افتتاح پروژه‌های ناتمام (فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی) موجب خلق و دامن زدن به بی‏اعتمادی در میان مردم نشوند و به بهانه برخی منافع شخصی و جریانی، منافع ملی کشورمان را در معرض آسیب قرار ندهند.

مبدع ایده «مجمع‌الجزایر خلیج‌فارس»
ردپای اصلی طرح «مجمع‏الجزایر خلیج‌فارس» را می‌توان در گفته‌های معلم تاریخ دولت مشاهده کرد.

خسرو معتضد، یکی از استادان و پژوهشگران تاریخ هم گفته که جزایر خلیج‌فارس همانند ارث پدری ما هستند و باید برای آبادسازی آنها «استان مجمع‌الجزایر خلیج‌فارس» تشکیل شود.

او از وضعیت پیشرفت و توسعه در جنوب کشور اظهار تعجب کرده و افزود: «نسل‌های گذشته ایران آرزو داشتند زمانی کشورشان تا این حد پیشرفت کند و آباد شود و امروز به واقع اشک شوق از چشمانم جاری می‌شود زمانی که می‌بینم دولت این تعداد مسکن برای مردم ساخته است.»

آشوری به طرح ایده «مجمع‌الجزایر خلیج‌فارس» انتقاد دارد: «هرگونه تصمیمی برای جزایر و آبادانی و توسعه آنها در قالب نقشه فعلی هرمزگان و بوشهر امکانپذیر است و کوبیدن بر طبل جدایی جزایر یا بخشی از استان‌های جنوبی نه‌تنها برهم‌زننده وحدت فعلی و عامل سرخوردگی نیروهای انسانی استان‌ها خواهد شد بلکه کانون تحولات منطقه‌ای را آبستن سوءاستفاده برخی از بیگانگان خواهد کرد.»

موسوی‌نژاد، نماینده بوشهر نیز از منتقدان ایده ایجاد استانی تازه در جنوب ایران است: «طرح چنین موضوعی دامن زدن به اختلاف‏ها و ایجاد فضای تنش و چالش در بین مردم جنوب کشور خواهد بود و این حرکت‌ها موجب خواهد شد که خاک استان از سوی دیگر کشورها نیز مورد تهدید قرار گیرد. ما باید در شرایط کنونی وحدت را جایگزین هر ایده تفرقه‌افکنی‌کنیم.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر