بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر : ۸۹۹۳۰
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شرکت ملی نفت، ایده ایجاد قطب پتروشیمی با وجود منابع غنی گاز و موقعیت استثنایی جزیره لاوان، در سال‌های اخیر توسط شرکت نفت فلات قاره ایران مطرح و زیرساخت‌های اولیه آن ایجاد شده است.
این گزارش حاکیست، دسترسی به 2.75 میلیارد فوت مکعب گاز در روز به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی، امکان تخصیص 1250 هکتار زمین مورد نیاز در لاوان، دسترسی به آب های بین‌المللی، سهولت ایجاد امکانات زیربنایی و دسترسی آسان به سرویس‌های آب و برق از مزیت‌های جزیره لاوان برای تبدیل شدن به قطب پتروشیمی کشور است.

بر اساس این گزارش، اولین گام در این زمینه با توسعه میدان گازی لاوان کلید خورد؛ همچنینMDP میدان گازی بلال برای تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز از این میدان در حال نهایی‌سازی است که این امر ضرورت ایجاد تاسیسات پتروشیمی در این جزیره را دوچندان می‌کند.

در همین راستا به منظور بررسی جزیره لاوان به عنوان قطب پتروشیمی کشور، اوائل بهمن‌ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و مدیران شرکت سپهر انرژی برگزار و زمینه‌های مختلف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پس از ارائه الگوی پیشنهادی توسعه صنایع پتروشیمی در لاوان توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ارائه مطالعات انجام گرفته جهت مکان‌یابی بستر مناسب آن، توسعه پتروشیمی در این جزیره در دستور کار قرار گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر