بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۹
کد خبر : ۹۰۲۸۹
عضو کمیسیون امنیت ملی، از برداشت غیر قانونی یارانه نقدی مردم ایلام از سوی برخی از بانک‌های عامل این استان خبر داد و گفت: تا کنون میزان برداشت غیر قانونی بانک‌های عامل فرا‌تر از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

احمد شوهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه، برداشت یارانه نقدی و یا بلوكه کردن آن از سوی بانک‌های عامل غیر قانونی و تخلف آشکار است، اظهار داشت: بانک‌های تجارت و کشاورزی از بانک‌هایی هستند که طی ماه‌های گذشته برداشت غیر قانونی از یارانه نقدی مشتریان خود داشته‌اند.

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه در برخی از استان‌های مختلف کشور نیز، این اتفاق رخ داده است،‌تصریح کرد: در این زمینه باید بانک مرکزی و سیاستگذار مالی که وزارت اقتصاد است، پاسخگو باشد.

به گفته شوهانی، تا کنون میزان برداشت غیر قانونی بانک‌های یاد شده  فرا‌تر از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پیش از این نیز اخباری از برداشت غیر قانونی یارانه نقدی از سوی بانک کشاورزی مخابره شد که خبرنگار ایلنا در تماسی با محمد طالبی، مدیر عامل بانک کشاورزی، این موضوع را پیگیری كرد.طالبی با تکذیب این خبر، اعلام کرده بود که مستندات بانک هیچگونه تخلفی را در شعب بانک کشاورزی در این زمینه نشان نمی‌دهد.

ارز 2 هزار تومانی در بودجه 
عضو کمیسیون امنیت ملی، همچنین از عدم موافقت مجلس با نرخ ارز پشنهادی دولت در بودجه ۹۲ خبر داد و بیان داشت: به نظر می‌رسد قیمت اعلام شده از سوی دولت ۲ هزار تومان است، اما اکثریت مجلس با این امر موافق نیستند.

شوهانی تصریح کرد: نمایندگان عدم تعیین نرخ ارز و سقف صادرات نفت را خواستار هستند.

نماینده مردم ایلام اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور تعین سقف برای نرخ ارز و نفت غیر منطقی بوده و باید بودجه بر اساس واقعیات اقتصادی حال حاضر کشور تصویب شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر