بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر : ۹۰۵۹۶
رئيس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و تره بار استان تهران گفت:متاسفانه نبض ميدان ميوه و تره بار اين روزها بشتر در دست دلالان است. 

حسين مهاجران در گفتگو با آريا، افزود:ضعف نظارتي بازرسان در ميدان ميوه و تره بار باعث شده است که دلالان علاوه بر افزايش قيمت،در گسترش تخلفات ميدان ميوه و تره بار نقش پرنگي از خود بروز دهند. 

وي علت گراني پياز را در کاهش توليد اين محصول دانست و اظهار کرد:کاهش سطح زير کشت باعث شده است تا قيمت پياز به ۶برابر قيمت واقعي يعني به ۱۸۰۰تومان در هرکيلو برسد. 
رئيس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و تره بار استان تهران در رابطه به قيمت موز گفت:درحال حاضر قيمت يک کيلو موز در ميدان ميوه و تره بار ۴۷۰۰تومان است که پيش بيني مي شود قيمت آن در روزهاي آينده کاهش داشته باشد. 
وي در پاسخ به اين سوال که آيا گراني ميوه تحت تاثير تقاضا بيشتر در روزهاي پاياني سال قرار خواهد گرفت يا نه اظهار داشت:بعيد است که در روزهاي آخر سال با افزايش قيمت مواجه شويم چرا که انبارها و سردخانه هاي کشور بيش از نياز داخل ميوه دارند و هيچ گونه جاي نگراني در اين خصوص وجود ندارد. 

مهاجران در خصوص قيمت نارنگي گفت:با کيفيت ترين و بهترين نوع نارنگي،مختص بندرعباس است به همين خاطراين نوع نارنگي در ميدان بار ۵هزارو ۵۰۰به فروش مي رسد. 
وي از افزايش قيمت پرتغال نيز خبرداد و گفت:دليل افزايش ۲۰۰توماني پرتغال به خاطر هزينه و ضايعات اين محصول در انبار است که قيمت را افزايش داده است. 

رئيس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و تره بار استان تهران قيمت هر کيلو سيب زميني تازه را ۸۰۰تومان اعلام کرد و افزود:به دليل صادرات اين محصول به کشورهاي عراق و گرجستان محصول توليدي سيب زميني افزايش قيمت پيدا نموده است. 

مهاجران قيمت خيار بوته رس در ميدان ميوه و تره بار را ۱۵۰۰تومان و خيار گلخانه اي ورامين را ۲۷۰۰تا۲۸۰۰تومان اعلام کرد. 
وي گرانترين ميوه ميادين را توت فرنگي دانست و گفت: قيمت يک کيلو توت فرنگي در ميادين ميوه و تره بار کيلويي ۱۳هزار تومان اعلام کرد. مهاجران بعد از توت فرنگي، گلابي را گرانترين ميوه ميادين اعلام کرد و گفت:در حال حاضر هر کيلو گلابي به قيمت ۸ هزار تومان به فروش مي رسد.که البته قيمت بالاي ميوه هاي ذکر شده را بايد در نوبر بودن آنها دانست. 

رئيس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و تره بار استان تهران با اشاره به قيمت و توليد مناسب سيب و مرکبات در سالجاري، افزود: سيب کيلويي ۱۲۰۰ تا ۲هزار تومان به نسبت کيفيت در ميادين ميوه و تره بار به فروش مي رسد. 
وي يکي ازعلل گراني ميوه در مغازه هاي سطح شهر را خالص نبودن قيمت واقعي ميوه در ميادين ميوه دانست و بيان کرد:متاسفانه کارگران ميادين ميوه به حق خود قانع نيستند و چند برابر مزد خود از خريداران و متقاضيان مرکبات پول دريافت مي کنند که خورده فروشان و ميوه فروشان اين هزينه ها را از مشتريان خود با افزايش قيمت دريافت مي کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر