بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
شرکت ماشین سازی اراک بیش از یک میلیون سهم شرکت صنایع آذرآب را خرید و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۰۹۹۵
معاملات روز چهارشنبه تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 26 واحد کاهش از 36 هزار و950 واحد به 36 هزار و 925 واحد رسید .

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 6.5 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 729 میلیارد ریال دست یافت که 93 درصد ان به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین سه نماد "وبملت"، "رمپنا" و "فولاد" پربیننده ترین نماد معاملات روز چهارشنبه بودند که در دو نماد "وبملت" و "رمپنا" بیشترین حجم معالات مربوط به حقیقی ها بود حال آن که خرید حقوقی ها بیشتر از فروش آنها بوده و در نماد "فولاد" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقوقی های بازار بوده و خرید حقیقی ها بیشتر از فروش آن ها بوده است. حجم معاملات نیز با بیش از 38 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 185 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

در این میان شرکت ماشین سازی اراک بیش از یک میلیون سهم شرکت صنایع آذرآب را خرید و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود. همچنین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح بالغ بر یک میلیون سهم شرکت گروه بهمن را تحصیل کرد.

طی معاملات روز چهارشنبه بیش از شش میلیون سهم بانک تجارت به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 860 میلیون سهم رسد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت بیش از یک میلیون سهم شرکت گروه دارویی سبحان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از 78 میلیون سهم شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را عرضه کرد.

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران یک میلیون سهم شرکت صنعتی بهشهر و نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت صنایع لاستیکی سهند را از تملک خود خارج کرد.

همچنین بانک تجارت خریدار بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و نیز فروشنده دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی پردیس بود.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "غپینو"، شرکت قاسم ایران فروشنده و شرکت صنعتی مینو خریدار بیش از چهار میلیون سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر