بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
در نماد "پارسان" بیشترین حجم معاملات توسط حقیقی ها رقم خورد همچنین در نماد "شبندر"، 60 درصد از حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشته و حقوقی ها 40 درصد معاملات این نماد پربیننده را به خود اختصاص دادند.
کد خبر : ۹۱۱۸۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 516 واحد افزایش از 36 هزار و 585 واحد به 37 هزار و 101 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با بیش از 518 درصد افزایش نسبت به روز قبل به چهار هزار و 925 میلیارد ریال دست یافت که 20 درصد آن به معاملات خرد و چهار درصد آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 432 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک هزار و 170 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

در این میان سه نماد "وبملت"، "فولاد" و "پارسان" در زمره پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در نماد "وبملت" حقوقی ها بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و فروش حقیقی ها بیشتر از خرید آنها بود. به همین صورت در نماد "فولاد" نیز بیشتر حجم معاملات به حقوقی ها اختصاص داشت، حال آنکه خرید حقیقی ها بیشتر از فروش آنها بوده است.

اما در نماد "پارسان" بیشترین حجم معاملات توسط حقیقی ها رقم خورد و خرید حقوقی ها بیشتر از فروش آنها بوده است. همچنین در نماد "شبندر"، 60 درصد از حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشته و حقوقی ها 40 درصد معاملات این نماد پربیننده را به خود اختصاص دادند.

در این میان شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بالغ بر یک میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت گروه بهمن بیش از سه میلیون سهم شرکت صنایع ریخته گری ایران را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

طی معاملات روز گذشته مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر معادل یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به تملک خود درآورد و در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از هشت میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت مدیریت توسعه گوهران امید بیش از 24 میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری پارس پلیکان فیروزه بیش از پنج میلیون سهم شرکت توسعه صنعتی ایران را واگذار کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از یک میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر فروخت و بیش از چهار میلیون سهم بیمه ملت از تملک شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خارج شد.

در پایان این گزارش می افزاید، بانک تجارت بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را خریداری کرد و بیش از دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی پردیس را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر