بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۵
در گفتگو با بورس نیوز عنوان شد:

پیش‌بینی رشد درآمدی همکاران سیستم در سال ۹۲

با توجه به پوشش كامل بودجه برآوردی سال 91 و رشد در نظر گرفته شده براي سال آينده، سود عملياتي همكاران در سال 92، 31 درصد رشد خواهد داشت. با توجه به روند كسب درآمد و امضاي قراردادهاي پشتيباني سال 92 در اواخر سال 91، مي‌ توان از احتمال تعديل سود‌آوري در سال 92 نسبت به پيش بيني ارایه شده خبر داد.
کد خبر : ۹۱۲۳۱
قائم‌ مقام مدير عامل شركت همكاران سيستم، از استمرار سود‌آوري عملياتي و گسترش فروش محصولات جديد این مجموعه در كنار محصولات قبلي آن در سال 92 خبر داد.

مهدی انصاریان در گفتگو با بورس نیوز، سال 91 را آغاز بازدهي سرمایه گذاری در محصولات جديد این شرکت خواند و از فروش این محصولات به حدود 100 مشتري و دستيابي به 110 درصد فروش پيش‌بيني شده در اولين بودجه سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول شرايط اقتصادي كنوني و اهميت بهينه كردن هزينه‌ها از يك سو و عدم انطباق راهكارهاي خارجي با محيط كسب و كار كشور از سوي ديگر را به عنوان بخشي از دلايل توجه سازمان‌ هاي بزرگ و حتي متوسط به محصولات جديد همكاران سيستم عنوان كرد.

وی گفت: همكاران سيستم با بومي‌ سازي مفاهيم و ويژگي‌ هاي ERP براي كسب و كار در ايران و به كارگيري تكنولوژي‌ هاي نوين در كنار تجربه و تخصص خود در توسعه و استقرار راه كارهاي نرم افزاري، توانسته است گام موفقي را در اين راه بردارد.

به گفته‌ انصاريان، استقبال بي‌ سابقه بازار از راه كار ERP همكاران سيستم مهر تاييدي بر پيش‌ بيني‌ هاي اين شركت است تا براي سال آينده منابعي همه جانبه را فراهم آورد و از محل فروش اين محصولات رشد درآمدي قابل ملاحظه ­اي براي سال مالي 92 در نظر گيرد. بر همين اساس طبق پيش‌ بيني ارایه شده بيش از 25 درصد درآمد فروش اين شركت در سال 92 از محل فروش اين محصولات كسب خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بلند مدت، همكاران سيستم در نظر دارد تا 75 درصد درآمد فروش خود را در سال 93 از محل فروش اين محصولات كسب كند گفت: "همكاران سيستم با ارزش آفريني براي تمامي شركت‌ ها به ویژه شركت‌ هاي بزرگ، كه در شرايط تحريم نيازمند پشتيباني قدرتمند شركت‌ هاي داخلي هستند، همگام با مشتريان به توسعه ساز و كارهاي خود خواهد پرداخت. "

انصاريان همچنین با تشریح نحوه وصول درآمدهاي پشتيباني سال 92 گفت: "گروه شركت‌ هاي همكاران سيستم در بودجه سال 92 خود، 674 هزار و 195 ميليون ريال درآمد اعلام كرده كه 56 درصد آن مربوط به قرارداد‌هاي پشتيباني اين شركت است. به گفته وی درآمد پشتيباني اين گروه شركت‌ ها نسبت به سال 91، میزان 32 درصد رشد نشان مي‌ دهد. "

قائم مقام مدیر عامل همکاران سیستم همچنین گفت: "تا هفته اول اسفند ماه جاری براي 5000 مشتري، قرارداد برای پشتيباني در سال 92 ارسال شده است. با برنامه‌ هاي جديد جذب مشتري در نيمه اسفند ماه 12 درصد قرارداد‌ها امضا و 8 درصد آن ها وصول شده است. رشد 30 درصد وصول قراردادها نسبت به سال گذشته نشان‌ دهنده موفقيت برنامه جديد جذب مشتري ما است. طبق برنامه ارایه شده از سوي واحد قراردادها، پيش ‌بيني مي‌ شود تا 25 اسفند ماه سال 91 در حدود 67 درصد قرارداد‌هاي پشتيباني سال 92 امضا و نزديك به 45 درصد درآمد‌هاي پشتيباني وصو‌ل شود. اين مبلغ در حدود 170 ميليارد ريال خواهد بود. همچنين طبق برنامه اعلامي از سوي واحد قراردادها تا پايان خرداد ماه سال 92، به میزان 71 درصد درآمد پشتيباني اين شركت یعنی در حدود 270 ميليارد ريال وصول خواهد شد."

وي از مجموعه بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، گروه مپنا، ملي فولاد ايران، سازمان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، پتروشيمي اميركبير ، نفت پاسارگاد، سازمان ثبت احوال كشور، شركت آب و فاضلاب در كليه استان‌ ها، كارخانجات سيمان تهران، سرمايه‌ گذاري سيمان اسپندار، صنايع غذايي لبني و بستني ميهن، كارخانجات دارو پخش، كاشي سعدي، شركت گلديران، بانك اقتصاد نوين و بيمه سامان به عنوان مشتريان اين شركت ياد كرد.

انصاريان از توسعه و تمركز فضاي كاري به عنوان برنامه‌ هاي توسعه در سال 92 ياد كرد و گفت: با توجه به توسعه كسب و كار محصولات جديد دركنار محصولات قبلي و نياز به افزايش بهره وري در زمينه نيرو هاي انساني، همكاران سيستم املاكي را در تهران خريداري كرده است. با تمركز ساختمان‌ هاي شركت، پيش‌بيني مي‌ شود تا حد زيادي بهره‌وري نيروها افزايش و هزينه‌هاي شركت كاهش يابد. همچنين اين شركت مي‌ تواند از محل فروش ساختمان‌ هاي مازاد، منبع نقدينگي مناسبي را در سال آينده ايجاد كند.

قائم مقام مدير عامل در ارتباط با سود آوري اين شركت در سال 92 گفت: با توجه به پوشش كامل بودجه برآوردی سال 91 و رشد در نظر گرفته شده براي سال آينده، سود عملياتي همكاران در سال 92، 31 درصد رشد خواهد داشت. با توجه به روند كسب درآمد و امضاي قراردادهاي پشتيباني سال 92 در اواخر سال 91، مي‌ توان از احتمال تعديل سود‌آوري در سال 92 نسبت به پيش بيني ارایه شده خبر داد.

قائم مقام شركت همكاران سيستم به سهامداران اين شركت اطمينان داد که در سال آينده سود مناسبي از محل سرمایه گذاری در سهام اين شركت كسب كنند. وي در خاتمه اضافه كرد: هيأت مديره تصميم دارد پيشنهاد توزيع 100 درصدي سود سهام سال 91 را به مجمع ارایه كند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر