بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۶
یک مقام مسئول در شرکت حمل و نقل پتروشیمی عنوان کرد:

تحریم ها، عامل پوشش نامناسب سود

هزینه های مربوط به خرید تجهیزات شامل 46 دستگاه کشنده به مبلغ 9 میلیارد تومان جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز تأثیر منفی بر وضعیت سودآوری شرکت گذاشته است.
کد خبر : ۹۱۲۸۱
کاهش فروش صادراتی شرکت های پتروشیمی ناشی از تحریم های اعمال شده بر کشور و در پی آن کاهش سفارشات دریافت شده از سوی شرکت های مذکور برای حمل محصولات آنها را می توان عمده دلیل پوشش سه درصدی سود هر سهم شرکت حمل و نقل پتروشیمی طی عملکرد شش ماهه نخست دانست.

یک مقام مسئول در شرکت حمل و نقل پتروشیمی با بیان این مطالب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: علاوه بر آنچه که گفته شد هزینه های مربوط به خرید تجهیزات شامل 46 دستگاه کشنده به مبلغ 9 میلیارد تومان جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز تأثیر منفی بر وضعیت سودآوری شرکت گذاشته است. حال آنکه پس از در اختیار گرفتن این تجهیزات در تیر و مرداد ماه و استفاده از آنها طی سال 92  هزینه های ناشی از اجاره ماشین آلات جهت جابه جایی سفارش ها کاهش می یابد. لذا انتظار نمود درآمدهای حاصل از آن و افزایش سودآوری در سال 92 می رود.

وی در ادامه افزود: این تجهیزات شامل خرید 75 دستگاه تانکر و کشنده می باشد که به دلیل افزایش قیمت آن در شهریور ماه سال 90 و تأخیر در برنامه افزایش سرمایه شرکت، تنها موفق به خرید 46 دستگاه کشنده شده ایم.

این مقام آگاه در خصوص هزینه های مالی یک میلیارد تومانی "حپترو" بیان کرد: به دلیل تأخیر در اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت و همزمانی آن با افزایش قیمت ماشین آلات، تسهیلات بانکی از بانک تجارت جهت خرید دستگاه های کشنده دریافت شد که به دنبال ثبت افزایش سرمایه، وام دریافتی به طور کامل تسویه شده است.

وی در بیان دلایل عدم انتشار گزارش های عملکرد 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: در پی افزایش قیمت سوخت از سوی سازمان پایانه ها، شرکت حمل و نقل پتروشیمی نیز تقاضای افزایش نرخ حمل و نقل را به شرکت های پتروشیمی ارایه کرده و در حال حاضر درصدد انجام توافقاتی در این زمینه هستیم. 

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون چشم انداز فعالین گروه حمل و نقل و انبارداری تصریح کرد: پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها شاهد رشد مجدد قیمت سوخت، لاستیک و قطعات ماشین آلات خواهیم بود و همین امر می تواند موجب کاهش تقاضا برای شرکت های فعال در این گروه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر