بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
با تقسیم سود 8000 ریالی در مجمع صاحبان سهام

لبخند بر لبان سهامداران " شیران " نقش بست

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران رأس ساعت 8:00 صبح روز دوشنبه مورخ 1391.12.21 درمحل شرکت با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۹۱۳۳۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران رأس ساعت 8:00 صبح روز دوشنبه مورخ 1391.12.21 درمحل شرکت با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای ایرج پورحسین اکبریه به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان طاهری و زنگنه و به دبیری آقای محمدرضا شمس (مدیر مالی شرکت) تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای حسین مهری (مدیرعامل) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1391.09.30

2- تقسیم 8000 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

پیام هیأت مدیره

ما قصد داریم از طریق نوآوری و تنوع بخشی به محصولات و گسترش بازارهای هدف، رشد پایدار خویش را استمرار داده و پیشتازی خود را در منطقه تداوم بخشیم.

دوره 9 ماهه ابتدای سال 1391 دوره ای بود با مسائل و مصائب و مشکلات خاص خصوصا اثرات وتبعات ناشی از تحریمهای خارجی و محدودیتهای بین المللی که خوشبختانه با پشتیبانی و حمایت سهامداران محترم وبا اتکاء به زحمات شبانه روزی و خستگی ناپذیر مدیران وکارکنان شرکت موانع مرتفع و دوره مزبور با افتخار و اقتدار به پایان رسید.

اینک ضمن قدردانی از اعتماد وحمایت بی دریغ سهامداران محترم و تلاش مستمر کارکنان در به ثمر رسیدن اهداف 1391 با تکیه بر الطاف خداوند منان و برنامه ها و سیاستهای شرکت در دوره مالی مزبور، تلاش خواهیم نمود در سال مالی 92 و با پشتوانه سهامداران عزیز که همواره حامیانی موثر در نیل به اهداف سازمان بوده اند، بار خطیر مسئولیت را به بهترین نحو ممکن به دوش کشیده و در سایه تعهد کارکنان نهایت سعی خود را در استفاده بهینه از منابع شرکت بکار بسته وعلاوه بر ایجاد ارزش افزوده، ضمن ایفای نقش کوچکی از رشد و شکوفائی اقتصاد کشور، شاهد ادامه مسیر رو به رشد شرکت وتامین رضایت ذینفعان باشیم.

ترکیب اعضای هیأت مدیره :

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

نام شرکت در تاریخ 75.12.12 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعت پتروشیمی با نماد شیران درج و سهام آن برای اولین بار در سال مذکور مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

استراتژی های شرکت

تدوین استراتژی برای شرکتها به عنوان یکی از روشهای نوین مدیریتی در هر شرایطی تاثیر بسزائی در رشد وتعالی سازمان دارد.

 برنامه ریزی استراتژیک ابزار مدیریتی توانمند است که شرایط فعلی سازمان را توضیح و عوامل کلیدی موثر بر موفقیت آن را شناسائی و مسیر آینده را روشن می کند. لذا شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران در راستای تعیین خط مشی خود اقدام به تعریف استراتژیهای اصلی و فرعی بشرح زیر نمود.

استراتژیهای اصلی :

- افزایش بهره وری و رهبری هزینه

- تنوع محصولات

- توسعه ظرفیت تولید

- توسعه نیروی انسانی وسازمانی

استراتژیهای فرعی :

- بهینه سازی زنجیره تامین کالا وخدمات

- توسعه بازار

HSE - توسعه

- مدیریت بهینه تامین وتخصیص

- توسعه کارآفرینی سازمانی

جایگاه شرکت در صنعت

به منظور تامین خوراک صنایع شوینده، بهداشتی وآرایشی کشور میباشد. نقش (LAB) تولید اصلی شرکت الکیل بنزن خطی را نرمال پارافین که در یک فرآیند شیمیایی پیوسته از برشهای موجود در نفت سفید حاصل LAB اساسی محصول میانی در تولید میشود ایفا می نماید.

FOB نفت سفید و بنزن میباشد و مواد مزبور به قیمت LAB با توجه به اینکه مواد اولیه موردنیاز برای تولید نرمال پارافین و خلیج فارس خریداری میگردد. لذا تغییرات قیمت جهانی نفت خام متأثر از عرضه و تقاضا، تغییرات جوی و تنشهای سیاسی، متقابلاً تأثیر مستقیم و آنی بر روی محصولات این شرکت را دارد.

با مروری کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن دردوره مالی مورد گزارش به عرض میرساند تا مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین میگردید لذا پس از راهاندازی کارخانه و LAB ، پیش از راهاندازی کارخانه در سال 1373 در ادامه آن با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال 1382 علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور مازاد تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

به این صنعت، LAB از سال 1384 با راهاندازی شرکت پتروشیمی بیستون و ورود این شرکت به عنوان تولید کننده داخل کشور توسط شرکت LAB تولید مذکور در وضعیت رقابتی قرار گرفته، در حال حاضر بیش از 74 درصد تولیدات سرمایهگذاری صنایع شیمیایی ایران صورت میگیرد. لذا تولید کل کشور در دوره مالی 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه 1391 معادل 105.898 تن بوده است.

شایان ذکر است شرکت سرمایهگذاری صنایع شیمیایی ایران تنها تولیدکننده کشور است که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی نرمال پارافین، نسبت به صدور این محصول به خارج از کشور هم اقدام میکند. شرکت طی یکسال گذشته موفق به افزایش و تنوع بخشی محصولات خود از دو محصول به هشت محصول شده و توانسته علاوه بر محصولات اصلی فروش قابل ملاحظه ای برای سایر محصولات جانبی خود ایجاد نماید.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 165 میلیون ریال (شامل تعداد 165.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 257.166 میلیون ریال (شامل تعداد 257.166.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1382.12.29 افزایش یافته و پس از آن تغییری نیافته است.



افتخارات شرکت در دوره مالی مورد گزارش

- شرکت برگزیده جشنواره ملی بهره وری

- شرکت نمونه چهارمین گروههای تخصصی نامداران صنعت و تجارت ایران در سال 1391

- شرکت نمونه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در سال 1391

- شرکت برگزیده نهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی در سال 1391

برنامه های آینده شرکت

با استعانت از پروردگار بزرگ و با الهام از پیام مقام معظم رهبری که سال 1391 را سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی نامگذاری فرموده اند و با توجه به روند رو به رشد چشمگیر شرکت وپتانسیلهای موجود انتظار میرود که در سایه تعامل و همکاری همه جانبه نیز شاهد سیر صعودی توسعه و پیشرفت باشیم لذا به منظور تحقق وعملیاتی شدن استراتژیهای تدوین شده خلاصه ای از اهداف و برنامه های سال مالی 92-1391شرکت را به استحضارسهامداران محترم میرساند.

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در دوره مالی منتهی به 1391.09.30 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است :

اشتراک گذاری :
ارسال نظر