بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
کد خبر : ۹۲۴۶۹
خبرگزاری های دولتی کره شمالی تعدادی عکس منتشر کرده اند که نشان می دهد ارتش این کشور واقعا در حال اماده سازی است، موضوعی که آن را مقدمه ای برای جنگ می دانیم. احتمال هم دارد که آنها بلوف بزنند اما باید به خاطر توجه به جزئیات آنها را تحسین کنیم.

کره شمالی جنگ رسانه ای خود را پیش از حمله نظامی آغاز کرده است. شبه جزیره کره روزهای ناآرام و شب های پراسترسی را تجربه می کند. پیونگ یانگ که در راس هرم قدرت آن کیم جونگ اون جوا با سابقه کمی بیش از یک سال حکومت داری نشسته است ، آمریکا را به حمله نظامی تهدید کرده است. تصاویری که هر روز از سوی رسانه های این کشور منتشر می شود ، خبر از احتمال آغاز جنگ می دهد. خبرگزاری آسوشیتد پرس معتقد است که این تصاویر منتشره از سوی رسانه های دولتی کره شمالی ممکن است که به صورت دیجیتالی تغییر یافته باشند، اتفاقی کهقبلاهم رخ داده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد به نظر می رسد که هدف کره شمالی این است که با این تصاویر پیام تبلیغاتی خاصی را منتشر کند.

خبرگزاری ها دولتی کره شمالی تعدادی عکس منتشر کرده اند که نشان می دهد که ارتش این کشور واقعا در حال اماده سازی است، موضوعی که آن را مقدمه ای برای جنگ می دانیم. احتمال هم دارد که آنها بلوف بزنند اما باید به خاطر توجه به جزئیات آنها را تحسین کنیم.

اوایل روز جمعه بود که خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) تصویر بالا را منتشر کرد. رویترز با استفاده از اطلاعات این خبرگزاری عکسی را منتشر کرد که توضیح آن به شرح زیر بود: "کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور آمادگی برای حمله به آمریکا را در جلسه شبانه با فرماندهان ارشد نظامی صادر کرد." به نوشته رویترز، عنوان نقشه بزرگ در سمت چپ تصویر این است: "نقشه نیروهای استراتژیک برای حمله به سرزمین امریکا."

جیمز پیرسون ازNK Newsهم نگاهی به این تصاویر انداخته است و می نویسد: " نقشه حمله به سرزمین ایالات متحده به وضوح - و احتمالا به عمد- قابل مشاهده است." پیرسون می گوید این تصویر در روزنامه کثیرالانتشار «رودونگ» کره شمالی هم منتشر شده است.

در نقشه همچنین خطوطی وجود دارد که شروع آنها از کره شمالی است و به شهرهای اصلی امریکا در سواحل شرقی و غربی آن به علاوه هاوایی ختم می شود.

اجازه بدهید پیش از انکه ادامه دهیم دو موضوع را روشن کنیم. نخست: همانطور که پیرسون اشاره کرد این تصاویر به طور حتم برای اهداف تبلیغاتی داخلی است و به همین دلیل است که با چنین وضوحی نمایش داده شده است. دوم: کره شمالی این قابلیت را ندارد که به هیچ یک از شهرهای امریکا حمله ای را انجام دهد، به ویژه در سواحل شرقی. فیلم "بامداد سرخ" ‍[فیلمی امریکایی که در آن کره شمالی به این کشور حمله کرده است] برگرفته از خیالات است.

این تصویر اهداف داخل نقشه را نشان می دهد. روی آن نوشته است: " نقشه حمله به مواضع اصلی ایالات متحده."

پیرسون نقشه گوگل از امریکا و اقیانوس ارام را روی این نقشه قرار داده است که به وضوح اهداف خط کشی شده با شهرهای اصلی امریکا در سواحل غربی و شرقی را نشان می دهد.

چه چیز دیگری در آن اتاق وجود دارد؟ پیرسون اولین عکس را با عکس دیگری از همین اتاق که توسط خبرگزاری کره شمالی منتشر شده است تطبیق داده است. (این دو تصویر در کنار هم قرار داده شده است)

در اتاق جنگ کیم جونگ یک دستگاهiMacساخته شده در کالیفرنیا وجود دارد، یکی از شهرهای امپریالیست امریکا که قرار است نابود شود.

منبع: واشنگتن پست

اشتراک گذاری :
ارسال نظر