بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر : ۹۲۶۶۴
عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت ,گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری مذاکرات آلماتی 2 میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: معتقدم با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، غرب در مذاکرات آلماتی 2 با احتیاط رفتار خواهد کرد.

وی افزود: غربی ها به دنبال این هستند تا نتیجه مذاکرات را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بکشانند و لذا این احتیاط گروه 1+5 به معنای این است که آنها موضع سختی نخواهند گرفت و سعی می کنند که مواضع خود را به مواضع ایران نزدیک کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: گروه 1+5 از نظر اجرایی و عملیاتی تصمیمات مشترک با ایران را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دولت بعدی ایران موکول خواهد کرد و لذا مذاکرات آلماتی 2 نتیجه عملی نخواهد داشت.

مصری همچنین با اشاره به اینکه ایران خواسته نامعقولی از گروه 1+5 در مذاکرات آتی نخواهد داشت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال رعایت حقوق بین المللی خود توسط غربی هاست و ما خواهان آن هستیم که غربی‌ها در چارچوب مقررات بین المللی رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری‌‌ اسلامی ایران اهل منطق و‌گفت‌وگو است، افزود: ما درباره فعالیت هسته‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر