بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر : ۹۳۱۲۳
رییس کمیسیون اصل ۹۰ با تایید خبر شکایت ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس از بنیاد شهید، علت این شکایت را مطالبات معوق ایثارگران و تخلفات مالی عنوان کرد.

علی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نمایندگان شکایت کننده به کمیسیون اصل ۹۰ معتقدند بنیاد شهید در ایفای حقوق خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بازنشستگان این بنیاد تعلل کرده و مطالبات آنان را پرداخت نمی‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ، بی‌توجهی مدیران بنیاد شهید به دوره درمان ایثارگران و خانواده‌های آنان را از دیگر محورهای شکایت ۲۰ نماینده مجلس برشمرد. وی مسائل مالی بنیاد شهید را از دیگر محورهای شکایت نمایندگان عنوان کرد و افزود: تخلفات مالی و وضعیت بانک دی از دیگر مواردی است که نمایندگان شاکی خواهان رسیدگی به آنها هستند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی از نوشتن نامه به نمایندگان شاکی برای ارایه مدارک، مستندات و مصادیق خبر داد و افزود: در قالب نامه‌ای از نمایندگان شاکی خواسته‌ام مدارک، مصادیق و مستنداتشان را به کمیسیون اصل ۹۰ تسلیم کنند تا پس از بررسی موضوع، از مدیران بنیاد شهید برای حضور در جلسه مشترک با نمایندگان شکایت کننده دعوت کرده تا موضوع روشن‌تر شود.

پورمختار از درخواستش برای معرفی سه نماینده برای شرکت در جلسات مشترک کمیسیون اصل ۹۰ و بنیاد شهید سخن گفت. نماینده بهار و کبودرآهنگ یادآور شد: پس از بررسی همه‌جانبه محورهای شکایت در صورت ضرورت موضوع در قالب گزارش به اطلاع هیات رییسه مجلس و صحن علنی خواهد رسید، اگر تخلف مسوولان بنیاد شهید اثبات شود، متخلفان برای رسیدگی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وی نسبت به زمان ارایه‌ی گزارش نهایی کمیسیون متبوعش به هیات رییسه مجلس ابراز بی‌اطلاعی کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر