بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از عرضه 100درصدي سهام شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش به ارزش 90 ميليارد ريال و به نرخ پایه هر سهم 728 ریال، سه شنبه 10 اردیبهشت در بازار سوم خبرداد.
کد خبر : ۹۳۷۱۵
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از عرضه 100درصدي سهام شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش به ارزش 90 ميليارد ريال و به نرخ پایه هر سهم 728 ریال، سه شنبه 10 اردیبهشت در بازار سوم خبرداد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومي فرابورس ايران، بهنام محسنی با اعلام اين خبر افزود: سازمان خصوصي سازي قصد دارد، 90 ميليون سهم معادل 100 درصد از سهام شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش كه از این تعداد 4 ميليون و 500 سهم آن ترجيحي است به قيمت پايه هر سهم 728 ريال به صورت يكجا و نقد يا نقد و اقساط و با شرایط 20 درصد نقد،مابقي اقساط 3 ساله سه شنبه 10 اردیبهشت از طريق بازار سوم به فروش برساند.

وی افزود: شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش در زمينه پيمانكاري عمومي براي ایجاد سيستم هاي جامع ترافيك و حمل و نقل ریلی شهری در شهرهاي بزرگ فعاليت دارد و سازمان گسترش و نوسازي ايران مالك 100درصد سهام اين شركت است.

همچنین در معاملات امروز بازار های فرابورس 71 میلیون اوراق به ارزش 384 میلیارد ریال در میان سهامداران دست به دست شد که بیشترین حجم معاملات را دو شرکت ذوب آهن اصفهان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با معامله به ترتیب 10.6 و 10.3 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. در همین حال کمترین حجم معاملات به معامله 100 سهم پتروشیمی ممسنی تعلق گرفت.

در عین حال در میان سایر شرکت های فرابورسی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، مهندسی صنعتی روان فناور، مرجان کار و شهرسازی و خانه سازی باغمیشه بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و بیشترین کاهش قیمت نصیب شرکت های گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و پخش البرز شد.

براساس این گزارش، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی سپرده انصار 28 هزار و 275 برگه، اجاره امید 23 هزار و 620 برگه و مشارکت گهر 8 هزار و 120 برگه داشتند.

طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص سعدی شیراز، پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه، معامله شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد.این در حالی است که این نماد معاملاتی برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق العاده در 29 فروردین، پایان معاملات امروز متوقف شد.

از سوی دیگر نمادهای معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سرمایه گذاری اقتصاد نوین، صنعتی دریایی ایران برای برگزاری مجمع عمومی عادی شنبه 31فروردین، متوقف شد.

هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نیز با افت قیمت روبرو شد به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن آبان 89 با 4.6 درصد کاهش به نرخ 510 هزار و 207ریال رسید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر