بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
مدیر سرمایه گذاری صندوق گنجینه بهمن ارزیابی کرد:

کاهش اقبال سرمایه گذاران به بورس

به دلیل فضای سیاسی کشور ناشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و افزایش ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه طی خرداد ماه سال جاری، عدم ثبات و اطمینان به خبرهای منتشر شده در بازار از قبیل دریافت بهره مالکانه از شرکت های سنگ آهنی و افزایش یا عدم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها، اقبال فعالین بازار از سرمایه گذاری در بازار بورس روی برگردانده است
کد خبر : ۹۳۸۰۸
به نظر می رسد به دلیل فضای سیاسی کشور ناشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و افزایش ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه طی خرداد ماه سال جاری، عدم ثبات و اطمینان به خبرهای منتشر شده در بازار از قبیل دریافت بهره مالکانه از شرکت های سنگ آهنی و افزایش یا عدم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها، اقبال فعالین بازار از سرمایه گذاری در بازار بورس روی برگردانده و موجب روند متعادل و تا حدی نزولی آن طی دوره مذکور شود. البته انتشار صورت های مالی و گزارش های عملکرد شرکت ها و پوشش مناسب سود هر سهم آنها طی دوره مذکور، می تواند تا حدی مانع از روند کاهشی بازار طی یک ماه قبل از برگزاری انتخابات شود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق گنجینه بهمن با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بازار سرمایه طی سال جاری می تواند متأثر از چندین عامل، روندی رو به رشد یا نزولی را طی کند.

محمد مرادی افزود: در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، طی سال جاری روندی نزولی برای بازار انتظار می رود. حال آنکه در صورت عدم تحقق این امر و حمایت از تولید ، کار و سرمایه­ی داخلی ، با توجه به شرایط کنونی بازار و افزایش قیمت ارز و نیز رشد قیمت بسیاری از محصولات تولیدی شرکت ها در بورس کالا می توان به روند رو به رشد بازار بورس در سال 92 امید داشت.

وی پیرامون تأثیر تحریم های بین المللی اعمال شده، بر وضعیت سودآوری شرکت ها ابراز داشت: تحریم های موجود موجب کاهش میزان تولید و فروش شرکت های صادرات محور همچون شرکت های فعال در گروه محصولات شیمیایی و نیز فرآورده های نفتی شده اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که افزایش قیمت ارز اثر منفی تحریم ها بر شرکت های مذکور را تعدیل کرده، به گونه ای که سبب رشد سودآوری آنها شده است.

این مقام مسئول در بیان صنایع پربازده بورس در سال جاری تصریح کرد: شرکت های فعال در گروه پتروشیمی، فلزات اساسی،پالایشی و معدنی به دلیل افزایش قیمت ارز و رشد نرخ فروش محصولات آنها از جمله صنایعی هستند که از پتانسیل سودآوری مناسبی در شرایط کنونی بازار برخوردارند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک گنجینه بهمن در بیان دلایل تفاوت حدود 40 درصدی بازدهی شاخص کل و شاخص صندوق ها طی یکسال اخیر عنوان کرد: از دلایل عمده تفاوت چشمگیر میان بازدهی این دو شاخص می توان به تفاوت نحوه محاسبه دو شاخص اشاره کرد.

مرادی در پایان آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های صندوق را مبلغ دو میلیون و 709 هزار ریال اعلام کرده و در بیان دلایل بازدهی مثبت حدود 10 درصدی آن طی یک ماه اخیر اظهار داشت: سرمایه گذاری بلندمدت و مبتنی بر تحلیل سهام شرکت های فعال در گروه های پربازده مطرح شده و نیز عدم تغییر ترکیب صنایع در سبد دارایی های صندوق در دوره کوتاه مدت را می توان از جمله دلایل عمده کسب بازدهی مثبت حدود 10 درصدی طی یک ماه اخیر دانست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر