بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر : ۹۴۰۰۸
خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن روغن نباتی از افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن نباتی از فردا خبر داد و گفت: از این پس ۵۰ درصد روغن خام با قیمت ارز مرجع و ۵۰ درصد دیگر که توسط بخش خصوصی وارد شده است، با ارز مبادله‌ای محاسبه و تامین خواهد شد.
 نسخه قابل چاپ
قاسم فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد نتیجه حذف ارز مرجع روغن اظهار داشت:کشور در حال حاضر وابستگی 90 درصدی به روغن خام وارداتی دارد و تغییر نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کالا خواهد داشت، بنابراین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و هماهنگی انجام شده بین انجمن روغن نباتی و وزارت صنعت،معدن وتجارت، افزایش 40 درصدی قیمت روغن نباتی تصویب شد.
وی تصمیم جدید دولت و توقف تخصیص  ارز مرجع به واردات روغن نباتی را عامل اصلی و مهمی برای افزایش قیمت روغن نباتی دانست، و گفت: میزان افزایش قیمت روغن نباتی از محاسبه تلفیقی قیمت روغن با ارز مرجع وارز مبادله‌ای حاصل شده است که در راستای حمایت از مصرف کننده و کاهش فشار بازار است.
دبیر انجمن روغن نباتی ایران با بیان این که افزایش قیمت روغن در حدی است که به خانواده‌ها فشار نیاید، خاطر نشان کرد: انواع روغن از فردا اول اردیبهشت ماه با افزایش 40 درصدی قیمت عرضه خواهد شد. تاکنون قیمت روغن براساس ارز مرجع محاسبه می‌شد، اما از این پس 50 درصد روغن خام با قیمت ارز مرجع و 50 درصد دیگر که توسط بخش خصوصی وارد شده است، با ارز مبادله‌ای محاسبه و تامین خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر