بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری یکم سامان پیش بینی کرد:

آغاز صعود بورس پس از یک استراحت کوتاه مدت

به نظر می رسد تا قبل از زمان برگزاری انتخابات، بازار روند رو به رشد خود را طی کند و بعد از گذر از یک دوره استراحت کوتاه مدت، بار دیگر شاهد سیر صعودی بازار باشیم.
کد خبر : ۹۴۴۰۲
احتمال ایجاد تنش در بازار بورس طی سال جاری، در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور از انتظار است. به گونه ای که به نظر می رسد پس از برگزاری این انتخابات و بعد از یک دوره استراحت کوتاه مدت، شاهد روند صعودی بازار باشیم.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان با بیان این موضوع در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون چشم انداز آینده بازار طی سال جاری عنوان کرد: به نظر می رسد تا قبل از زمان برگزاری انتخابات، بازار روند رو به رشد خود را طی کند و بعد از گذر از یک دوره استراحت کوتاه مدت، بار دیگر شاهد سیر صعودی بازار باشیم.

نیما ملایی افزود: فضای سیاسی این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل متفاوت و تا حدی آرام تر بوده، از همین رو مشاهده نوسانات با اهمیت و تأثیرگذار در حرکت شاخص ناشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چندان محتمل نیست.

این کارشناس بازار سرمایه پیرامون صنایع پربازده بورس ابراز داشت: گروه هایی همچون پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی و معدنی از جمله صنایع پربازده بورس هستند که با توجه به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن، جز صنایعی محسوب می شوند که با P/E پایین از پتانسیل سودآوری بیشتری نسبت به سایر صنایع در بازار بورس برخوردارند.

وی پیرامون دلایل تفاوت حدود 34 درصدی میان بازدهی شاخص کل و شاخص صندوق ها طی یک سال اخیر تصریح کرد: از عمده دلیل تفاوت با اهمیت میان بازدهی این دو شاخص، می توان به تفاوت در نحوه محاسبه آنها اشاره کرد. حال آنکه عملکرد نامناسب مدیران سرمایه گذاری صندوق ها و کسب بازدهی منفی توسط آنها نیز می تواند یکی دیگر از دلایل این امر باشد، به گونه ای که این دو عامل اصلی موجب فاصله زیاد میان بازدهی این دو شاخص طی یکسال اخیر شده است.

این مقام مسئول در خاتمه با اعلام آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های صندوق سرمایه گذاری یکم سامان به مبلغ یک میلیون و ششصد هزار ریال، در بیان دلایل بازدهی مثبت حدود 9 درصدی این صندوق طی یک ماه اخیر اظهار داشت: سرمایه گذاری در صنایع پربازده، برگزاری جلسات مستمر طی دوره هایی در طول ماه با مدیران و مشاوران سرمایه گذاری جهت بررسی تغییرات متغیرهای مؤثر بر روند سودآوری شرکت ها و سرمایه گذاری بر سهام آنها براساس تحلیل بنیادی را می توان از جمله دلایل کسب بازدهی مثبت بیش از 9 درصدی این صندوق طی یک ماه اخیر دانست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر