بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر : ۹۴۴۶۱
سفیر و نماینده دائم کشورمان گفت: رژیمی که دارای صدها کلاهک هسته‌ای و سابقه طولانی و سیاهی از فعالیت‌های تروریستی است، بهتر است ساکت باشد. 
 
به گزارش فارس، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی تحولات در خاورمیانه و از جمله موضوع فلسطین تشکیل شده بود،به عنوان رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تاکید کرد: این جنبش شدیداً نگران اقدامات بیرحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بوده وتداوم شهرک‌سازی از سوی این رژیم را محکوم می‌کند. 
 
رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تصریح کرد: با توجه به بدتر شدن شرایط در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بواسطه اعمال سرکوبگرانه و خشن رژیم اسرائیل،هیئتی به سرپرستی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد با دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان در ماه گذشته دیدار و نگرانی‌های جنبش عدم تعهد در مورد بدتر شدن شرایط هزاران زندانی و بازداشتی غیر قانونی  فلسطینی در زندان‌های اسرائیل،سرکوب بیرحمانه تظاهر کنندگان غیرنظامی که به این بازداشت‌ها و شهرک‌سازی اعتراض می‌کنند و دیوار سازی و استعمار در سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل را به مقامات ارشد سازمان ملل منتقل کرد. 
 
خزاعی افزود: جنبش عدم تعهد تداوم بازداشت و زندانی بودن هزاران فلسطینی از جمله کودکان، زنان و مقامات منتخب و استفاده از شکنجه علیه آنها را محکوم می‌کند و خواستار آزادی کلیه زندانیان فلسطینی است. رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تصریح کرد: رژیم اسرائیل با بی اعتنایی به قوانین بین‌المللی و درخواست‌های جامعه جهانی از طریق رفتارهای مخرب، تحریک کننده و غیر قانونی، چشم انداز یافتن راه حل عادلانه و صلح آمیز را تهدید می‌کند. 
 
خزاعی با اشاره به روند رو به افزایش فلسطینی‌های بی خانمان در کرانه باختری رود اردن بواسطه گسترش شهرکسازی رژیم اسرائیل و اعمال خشونت و ترور علیه مردم غیر نظامی از سوی شهرک‌نشینان تندروی اسرائیلی خاطر نشان ساخت: جنبش عدم تعهد بر ضرورت و فوریت اقدام از سوی جامعه بین‌المللی در جهت پایان کامل همه فعالیت‌های شهرک سازی، ساخت دیوار حائل، تخریب خانه‌ها، خاکبرداری نزدیک حرم شریف و توقف انتقال شهرک‌نشینان اسرائیلی به سرزمین‌های فلسطینی تاکید کرده و خواستار برداشتن کامل محاصره غزه شده است و در  این رابطه خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی می‌باشد. 
 
رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد ضمن ابراز نگرانی از نقض موافقتنامه سال 1974 در خصوص منطقه اشغالی جولان سوریه افزود: جنبش عدم تعهد خواستار اجرای قطعنامه 497 سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل و عقب نشینی کامل این رژیم از منطقه اشغالی جولان سوریه می‌باشد. خزاعی اضافه کرد: اعضای جنبش عدم تعهد بر درخواست خود از شورای امنیت سازمان ملل برای اقدام فوری در جهت ارسال یک پیام شفاف به رژیم اسرائیل مبنی بر توقف همه اقدامات غیر قانونی و رعایت مقررات بین‌المللی تاکید می‌کند. 
 
سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی و امنیتی خاورمیانه تصریح کرد: هرگونه اشتباه ارزیابی، تصمیم غلط و مداخله نظامی در خاورمیانه می‌تواند به افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم دامن بزند و این امر بویژه در مورد شرایط در سوریه صادق است.جمهوری اسلامی ایران معتقد است هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه تنها می‌تواند بحران را بدتر و نا امنی را در دیگر کشورهای منطقه گسترش دهد. 
 
خزاعی تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران راه خروج از بحران کنونی در سوریه، تقویت روند جامع سیاسی صلح آمیز با هدف توقف خشونت بین طرف‌ها و برگزاری گفت‌وگوی ملی بین مخالفان و حکومت سوریه است. سفیر و نماینده دائم کشورمان با تاکید بر نقش و اهمیت همکاری منطقه‌ای برای ایجاد مصالحه ملی در سوریه گفت: در این رابطه جمهوری اسلامی ایران فعالانه در مذاکره و رایزنی با کشورهای منطقه و بویژه با ترکیه و مصر شرکت کرد و به نظر می‌رسد که گزینه دیگری بجز این برای بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه وجود ندارد. 
 
وی همچنین به اتهامات بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی علیه کشورمان پاسخ داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام کرده به اصول منشور سازمان ملل که هرگونه تهدید و یا استفاده از زور علیه عضو دیگر سازمان ملل را منع کرده، پایبند می‌باشد، اما رژیمی که دارای صدها کلاهک هسته‌ای و سابقه طولانی و سیاهی از فعالیت‌های تروریستی است، بهتر است ساکت باشد و از تهدید دیگر کشورها خودداری کرده و به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل پایبندی نشان دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر