بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر : ۹۴۸۵۱
سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: مجلس در سال حماسه اقتصادی گام بزرگ در راستای توسعه صادرات غیرنفتی برداشت.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: مجلس بر این باور است صادرات غیرنفتی می‌تواند ضامن توسعه و افزایش صادرات، عاملی برای ارزآوری و  اقتصاد پایدار در کشور باشد، بر این اساس ماده 32 لایحه بودجه که از صادرکنندگان غیرنفتی برای برگشت ارز حاصل از صادرات تعهد گرفته می‌شد در کمیسیون تلفیق حذف شد.

وی ادامه داد: در صورتی که این ماده قانونی حذف نمی‌شد صادرات غیرنفتی به شدت کاهش می‌یافت.

نورانی گفت: آمارها نشان می‌دهد صادرکنندگان شناسنامه‌دار، ارز حاصل از صادرات را به کشور برگشت داد‌ه‌اند زیرا در غیر این صورت چگونه می‌توانستند صادرات مجدد داشته باشند.

به گفته نورانی مجلس می‌تواند با تصویب قوانین دیگری به صادرات غیرنفتی کشور کمک کند که معافیت مالیاتی صادرکنندگان از آن جمله است.

وی ادامه داد: برای معافیت مالیاتی صادرکنندگان زمزمه‌هایی وجود دارد و مجلس می‌تواند با حمایت از این طرح از صادرکنندگان دفاع کند.

نورانی گفت: موضوع معافیت مالیاتی صادر کنندگان در برنامه پنجم توسعه هم تاکید شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت که باید در سال حماسه اقتصادی به سازمان توسعه صادرات تبدیل شود و از واردات بی‌رویه جلوگیری کند،باید دیگر بار شاهد حضور سازمان توسعه صادرات در اتاق مبادلات ارزی برای واردات نباشیم.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت که تنها متولی صادرات غیرنفتی در کشور است،چگونه می‌تواند بدون بودجه در راه توسعه صادرات گام بردارد.

نورانی پیشنهاد کرد که مجلس و به ویژه کمیسیون تلفیق نیم درصد از ارزش ارز صادراتی را به سازمان توسعه صادرات برای توسعه اهداف صادراتی بدهد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که با این طرح موافقت شود برای اشتغال و ارزآفرینی کشور بسیار مؤثر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر