بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
صنعت فرآورده های نفتی با کسب بازدهی مثبت 99.08 درصدی به عنوان پربازده ترین صنعت در میان سایر صنایع شناخته شد و رتبه اول صنایع پر بازده را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۹۵۰۳۷
معاملات تالار شیشه ای این هفته بورس در حالی سپری شد که شاخص کل با رشد حدود پنج درصدی و با عبور از دو کانال از 42 هزار و 52 واحد در ابتدای هفته پا به مدار 44 هزار واحدی در پایان هفته گذاشت.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت فرآورده های نفتی با کسب بازدهی مثبت 99.08 درصدی به عنوان پربازده ترین صنعت در میان سایر صنایع شناخته شد و رتبه اول صنایع پر بازده را به خود اختصاص داد.

پس از آن دو صنعت مبلمان با زیر مجموعه سرمایه گذاری پردیس و نیز فنی و مهندسی به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 19 و 16 درصدی را کسب کردند و در جایگاه های بعدی از نظر صنایع پربازده قرار گرفتند.

این در حالی است که صنعت پیمانکاری صنعتی بازدهی منفی 10.76 درصدی را طی معاملات هفته جاری به دست آورد و در رقابت با سایر صنایع مغلوب شد، به گونه ای که عنوان کم بازده ترین صنعت را به خود اختصاص داد. بعد از آن صنعت هتل و رستوران و نیز سایر حمل و نقل به ترتیب با تحقق بازدهی منفی بیش از 10 و هفت درصدی رتبه های دوم و سوم کم بازده ترین صنایع را به دست آوردند.

براساس اطلاعات موجود شرکت پالایش نفت تهران با تحقق بازدهی مثبت 691.89 درصدی، عنوان پربازده ترین سهم بورس طی معاملات هفته جاری را از آن خود کرد و مقام نخست را کسب کرد. پس از آن شرکت های پالایش نفت تبریز و پالایش نفت شیراز به ترتیب با بازدهی مثبت بیش از 70 و 68 درصدی مقام دوم و سوم پر بازده ترین های بورس را بدست آوردند.

در مقابل اما شرکت تهران دارو بازدهی منفی بیش از 51 درصدی را محقق کرد و سهم "دتهران" به عنوان کم بازده ترین سهم بورس طی معاملات هفته جاری مطرح شد.

در پی آن دو شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و قند نیشابور هر دو بازدهی منفی بیش از 14 درصدی را کسب کردند و در جایگاه های بعدی از نظر کم بازده ترین ها جای گرفتند.

معاملات این هفته بورس در حالی پایان یافت که 195 نماد با کسب بازدهی مثبت، هشت نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و 130 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.

در پایان این گزارش می افزاید، 51 هزار و 671 کد معاملاتی با جابه جایی بالغ بر یک میلیارد و 981 میلیون سهم طی 276 هزار و 563 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش 10 هزار و 589 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با جابه جایی 155 میلیون و 423 هزار سهم به عنوان پر گردش ترین سهم بازار و سهام شرکت درخشان تهران به عنوان کم گردش ترین سهم بازار انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر