بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
دایره طلایی

بازار کم رمق

نرخ دلار در مرکز مبادلاتی با کاهش اندک به 2477 تومان رسید و در بازار آزاد نیز با قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری آقایان هاشمی و خاتمی دلار با کاهش اندک در محدود ه 3525 تا 3555 تومان خرید و فروش می شد.
کد خبر : ۹۵۳۰۰
بازار سکه و ارز داخلی در حالی هفته جدید را آغاز کرد که حتی مسئولین نیز در سردرگمی تعیین و تکلیف ارز مرجع به سر می برند.

به گزارش بورس نیوز، مدتی است اظهارات هر یک از مسئولین در هر بخش سرنوشت متفاوتی از آینده ارز مرجع را ترسیم می کند و روز بعد مسئول دیگر به طور کل منکر چنین اتفاقی می شود. در نهایت نیز بدون ایجاد هیچ تغییری فقط و فقط به صرف اظهار نظر های مسئولین دولت با افزایش قیمت ها در بازار کالا روبرو می شویم.با وجود بحث داغ حذف ارز مرجع کارشناسان معتقدند اجرای این طرح هیچ تاثیری بر کاهش قیمت دلار ندارد و بلعکس همان طور که در مورد گوشت و روغن شاهد بودیم افزایش قیمت ها را همراه می آورد.

به هر روی آخرین اظهار نظر در این مورد از سوی آقای بهمنی بود که بدون اعلام برنامه خاصی خبر از تعیین و تکلیف ارز مرجع طی 10 روز آینده داده است.

این میان نرخ دلار در مرکز مبادلاتی با کاهش اندک به 2477 تومان رسید و در بازار آزاد نیز با قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری آقایان هاشمی و خاتمی دلار با کاهش اندک در محدود ه 3525 تا 3555 تومان خرید و فروش می شد. در نهایت حرکت آرام اونس و کاهش اندک دلار در روز گذشته سکه داخلی را به نوسان اندک اما منفی محکوم کرد به طوری که هر سکه امامی روز شنبه با کاهش 3 هزار تومانی به ایستگاه یک میلیون و 343 هزار تومان رسید.

اما در بازار آتی به نظر می رسد با توجه به انتظار از رشد قیمت اونس جهانی سررسیدها تا حدودی مقاومت کردند و با نوسان حدود مثبت یک درصدی به کار خود پایان دادند.اختلاف میان سررسید ها در محدوده 30 هزار تومان باقی ماند و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل تیر ماه تا یک میلیون و 420 هزار تومان پیش رفت.

نظرسنجی این هفته تارنمای کیتکو نیز با حضور 27 نفر از معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، مدیران مالی و تحلیل گران فنی برگزار شد که طی آن 10 نفر به افزایش قیمت ها، 12 نفر به کاهش و 5 نفر باقی نیز به حفظ قیمت های فعلی رای دادند.

کارشناسان معتقدند ناتوانی اونس جهانی از ثبت رکورد 1484 دلار در هفته ای که گذشت احتمال ریزش قیمت ها و رسیدن به 1450 دلار را افزایش می دهد. در حالی که برخی دیگر از کارشناسان می گویند طی چند هفته گذشته بازار طلا و نقره جهانی تا حدودی وضعیت رو به ثباتی را داشته و انتظار جهش آنچنانی در بازار وجود ندارد و پیش بینی می شود در کوتاه مدت روند مثبت بر بازار حاکم باشد.

به هر روی معامله گران وضعیت تقاضا در بازر فیزیکی را دنبال خواهند کرد در حال حاضر اکثر معامله گران کوتاه مدت در بازار حضور دارند و به دنبال نوسان گیری می باشند به همین دلیل می بینیم که دلار و طلا هم زمان بالا و پایین می شوند و در شرایط فعلی بازار قیمت اونس ظرفیت جابه جایی 50 تا 100 دلاری را در هر زمانی دارا می باشد.

آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر