بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
معاونت مالی شرکت شهد ایران عنوان کرد:

رشد فروش صادراتی "غشهد" در سال جاری

روند تولید آبمیوه و به تبع آن میزان فروش صادراتی در سال گذشته به دلیل عدم موفقیت شرکت در اخذ مجوز فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت با کاهش همراه بوده است.البته با در پیش گرفتن سیر صعودی تولید آبمیوه در سال جاری، بخش عمده محصولات تولید شده شرکت به کشورهای خارجی صادر می شود.
کد خبر : ۹۵۵۲۶

قیمت سهام "غشهد" طی روزهای گذشته در حالی روند مثبت و صعودی را طی کرده که شاید در این میان بررسی وضعیت این شرکت بورسی چندان خالی از لطف نباشد.

معاونت مالی شرکت شهد ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون صادرات محصولات تولیدی آن عنوان کرد: روند تولید آبمیوه و به تبع آن میزان فروش صادراتی در سال گذشته به دلیل عدم موفقیت شرکت در اخذ مجوز فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت با کاهش همراه بوده است.

تورج صفاریان افزود: البته با در پیش گرفتن سیر صعودی تولید آبمیوه در سال جاری، بخش عمده محصولات تولید شده شرکت به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی در بیان جزئیات فروش صادراتی شرکت اظهار داشت: صادرات محصولات شرکت به کشورهای افغانستان، ایتالیا، آلمان و روسیه انجام می پذیرد. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که درآمدهای حاصل از فروش خارجی شرکت به صورت ریالی دریافت می شود.

این مقام مسئول پیرامون عملکرد 12 ماهه اخیر شرکت تصریح کرد: با توجه به آنچه در خصوص توقف تولید محصول آبمیوه بیان شد، مدیریت "غشهد" تمرکز بر تولید محصول کنسانتره و آروما را جهت جلوگیری از کاهش میزان تولید در پیش گرفت که به موجب آن، شرکت طی سال 91، شرایط مطلوبی را از نظر تولید، فروش و در نهایت سودآوری پشت سر گذاشت و موفق به پوشش کامل سود برآوردی خود شد.

وی در ارتباط با درآمد حاصل از فروش دارایی های ثابت "غشهد" بیان کرد: 20 واحد مسکونی واقع در اطراف کارخانه در مشهد، که طی سال های گذشته محل استقرار کارکنان این شرکت بوده، در سال 91 به مزایده گذاشته شد و طی دو مرحله با قیمت های مناسبی به فروش رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر آن، واحدهای تولیدی زیان ده و متوقف شده نیز فروش رفت، به گونه ای که درآمد حاصل از فروش مجموع این دارایی ها مبلغ 28 هزار و 783 میلیون ریال است که در حسابهای "غشهد" نیز نمایان شده است.

صفاریان تصریح کرد: این شرکت اکنون در حال ساخت مجتمع 80 واحدی است که به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمت نهاده های ساخت و در مقابل آن رشد نرخ فروش، درآمد حاصل از فروش واحدهای مذکور مبالغ با اهمیتی باشد. حال آنکه درآمدهای حاصل از این پروژه هنوز در صورتهای مالی لحاظ نشده و احتمال اعمال آن در بودجه 93 شرکت چندان دور از ذهن نخواهد بود.

وی در خاتمه پیرامون دلایل برآورد سود 305 ریالی برای سال 92 گفت: از جمله دلایل عمده افزایش 82 درصدی سود سال جاری نسبت به سال گذشته می توان به برآورد رشد چشمگیر مقدار تولید و فروش در سال 92اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر