بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر : ۹۵۶۸۶
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه با کارت شهروندی دیگر نیازی به حمل پول نقد نیست، گفت: این کارت ترکیب کارت شناسایی و کارت هوشمند مبتنی بر فناوری‌های جدید است که با ایجاد امکانات مناسب، پرداخت های خرد و روزمره شهروندان را تسهل می‌کند.

به گزارش مهر، حسن پورشاطری مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در نشستی خبری با اشاره به رونمایی از کارت شهروندی گفت:  این کارت برای افزایش رفاه شهروندان طراحی شده است و تحولی در عرصه بانکداری کشور ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کارت ضمن بهره مندی ازفناوری های نوین درعرصه پرداخت الکترونیکی، امکان پرداخت خرد درسیستمهای مختلف ازجمله فروشگاه ها، شبکه حمل ونقل (تاکسی، اتوبوس و مترو) وسایرحوزه های خدمات شهری رافراهم می کند.

پورشاطری با بیان اینکه با کارت شهروندی دیگر نیازی به حمل پول نقد نیست، افزود: این کارت ترکیب کارت شناسایی و کارت هوشمند مبتنی بر فناوری های جدید است که با ایجاد امکانات مناسب، پرداخت های خرد و روزمره شهروندان را تسهل می کند.

وی گفت: کارت شهروندی علاوه بر آنکه همانند سایر کارت های عضو شبکه شتاب، امکان خرید از پایانه های فروش، دریافت پول از دستگاه های خودپرداز  و غیره را به صورت بر خط فراهم می کند، امکان پرداخت های خرد را به صورت سریع، آسان و برون خط در شبکه پذیرندگی از طریق کیف پول الکترونیکی هوشمند فراهم می کند.

وی اظهارامیدوار کرد که این کارت بتواند نقش پول کاغذی یا مسکوک و حتی کارت های اعتباری و بدهی را در پرداخت های خرد روزانه شهروندان کمرنگ کند و ضمن صرفه جویی در سرمایه های ملی در ترغیب شهروندان به استفاده از پرداخت های الکترونیکی موثر واقع شود. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر