بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
مدیر عامل سمات عنوان کرد:

پیوند بازار سرمایه کشورها از طریق CDS

حامد سلطانی نژاد در نخستین همایش پیوند بازارهای سرمایه ابراز امیدواری کرد این همایش دستاوردهای مهمی برای ملت ها به ارمغان آورد.
کد خبر : ۹۵۷۱۲

اولین همایش بین‌المللی پیوند بازارهای سرمایه با حضور علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار محسنی معاون سازمان بورس و اوراق بهادار، حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سمات، حسین محمدی مشاور مدیرعامل سمات، آصف شاه عضو هیئت مدیرۀ گروه نهادهای ثبت، تسویه و پایاپای آسیا و اقیانوسیه(ACG)و یونگ هو پارک مدیر خدمات سرمایه‌گذاری شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار کره جنوبی در سالن همایش های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد در نخستین همایش پیوند بازارهای سرمایه ابراز امیدواری کرد این همایش دستاوردهای مهمی برای ملت ها به ارمغان آورد.

مدیر عامل سمات با تقدیر از تلاش های پشت صحنه شرکت های سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: CDSها نهادهای پرتلاش پشت صحنه بازارهای سرمایه‌اند و بسیاری از اتفاقات بزرگی که در بازارهای سرمایه می‌افتد، ریشه در تلاش های کارکنانCDSها دارد اما معمولا این تلاش ها به‌اندازه دیگر تلاش ها در خود بازارها دیده نمی‌شود.

این مقام مسئول افزود: یکی از اتفاقات بزرگی که می‌تواند با تلاش نهادهای ثبت و تسویه و پایاپای رخ بدهد و تأثیرات مثبت زیادی را متوجه سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف کند، پیوند بازارهای سرمایه با یکدیگر است.

وی ادامه داد: از میان روش های مختلف اتصال بین بازارهای سرمایه که در جهان آزموده و بررسی شده، پیوند از طریقCDSها بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش است و خرسندیم که امروز با بررسی انواع، روش ها، تجربیات و موانع اتصال بازارهای سرمایه می توانیم تجربیات یکدیگر را در اختیار داشته باشیم.

سلطانی نژاد با تأکید بر فواید پیوند بازارهای سرمایه خاطر نشان کرد: گرچه شاید فواید پیوند بازارهای سرمایه روشن است اما این پیوند ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و استفاده از منابع پراکنده در میان ملت های مختلف را میسر می‌کند.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری در خاتمه بر تقویت همکاری ها میان کشورهای دوست و خودکفا تأکید کرد و این همایش را سرآغاز همکاری های بیشتر سپرده گذاری های کشورهای دوست دانست.

به‌گزارش بورس نیوز، این همایش با حضور مدیران عالیرتبه بازارهای سرمایه چند کشور آسیایی از جمله مدیران نهادهای پس از معاملات کره جنوبی، پاکستان، اندونزی و عضو هیئت مدیره مجمع نهادهای پس از معاملات آسیا و اقیانوسیه در محل غرفه شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه واقع در سالن خلیج فارس نماشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر