بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
اعلام قیمت های جدید خوراک پتروشیمی ها

تصمیم دولت به سرانجام رسید

رشد قابل توجه قیمت خوراک مصرفی این گروه در حالی تصویب شد که بهای هر مترمکعب گاز متان براساس دلار مرکز مبادلات از 2.7 سنت به 13 سنت افزایش می یابد. هر متر مکعب گاز اتان نیز بر همین اساس از 140 دلار به 240 دلار و 3 سنت تغییر می کند.
کد خبر : ۹۶۴۹۰
درصد افزایش قیمت خوراک گاز طبیعی پتروشیمی ها طی روز جاری به واحدهای این صنعت ابلاغ شد.

دبیر انجمن صنفی صنعت پتروشیمی با اعلام این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: افزایش حداقل 450 درصدی قیمت خوراک گاز طبیعی متان و 70 درصدی قیمت گاز اتان طی روز جاری به مجتمع های پتروشیمی به صورت رسمی ابلاغ شد.

احمد مهدوی ابهری افزود: رشد قابل توجه قیمت خوراک مصرفی این گروه در حالی تصویب شد که بهای هر مترمکعب گاز متان براساس دلار مرکز مبادلات از 2.7 سنت به 13 سنت افزایش می یابد. هر متر مکعب گاز اتان نیز بر همین اساس از 140 دلار به 240 دلار و 3 سنت تغییر می کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: نکته جالب در خصوص این ابلاغیه آن است که این تصمیم عطف به ماسبق شده و از 1391.7.1 لازم الاجرا می باشد.

وی ادامه داد: از این رو به نظر می رسد آنچه تاکنون از محصولات پتروشیمی در بورس نیز معامله شده، زیر سوال رفته و نمی توان پذیرفت که اجرای یک تصمیم، گذشته را هم تحت تأثیر خود قرار دهد.

مهدوی ابهری با اعلام اینکه با این میزان رشد قیمت، خوراک پتروشیمی ها در خصوص گاز مصرفی متان به حدود 2.5 برابر قیمت گاز منطقه خواهد رسید، بیان کرد: می توان به صراحت گفت با این تصمیم دیگر مزیت رقابت ایران در صنعت پتروشیمی در میان کشورهای حوزه خلیج فارس تا شمال آفریقا از بین رفت.

وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه تصمیم دولت در این رابطه غیر معقول بوده، افزود: جای تعجب دارد که دولتی نسبت به گذشته یک صنعت نیز تصمیم گیری کند، اما باید توجه داشت که پیامد این اقدام تحریم و بایکوت کردن سرمایه گذاری های خارجی در ایران خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر