بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران 999 هزار سهم شرکت پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت پلی اکریل ایران عرضه کننده بیش از 312 هزار سهم شرکت تولید مواد اولیه و مواد مصنوعی بود.
کد خبر : ۹۶۶۷۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 252 واحد افزایش از 42 هزار و 795 واحد به 43 هزار و 47 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 48 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 850 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از این میزان ارزش معاملات بیش از 72 درصد حجم خرید و بیش از 62 درصد فروش سهام را به حقیقی ها اختصاص داشت.

طی روز اخیر، حجم معاملات نیز با 20 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 224 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

سه نماد "فارس"، "شپنا" و "رمپنا" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز اخیر بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زدند، حال آنکه در دو نماد "شپنا" و "رمپنا" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را خرید و در نماد "میدکو"، شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه بیش از یک میلیون سهم آن را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

بیمه کارآفرین نیز بیش از دو میلیون سهم بانک کارآفرین را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران 999 هزار سهم شرکت پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت پلی اکریل ایران عرضه کننده بیش از 312 هزار سهم شرکت تولید مواد اولیه و مواد مصنوعی بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت 600 هزار سهم شرکت سیمان تهران را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر