بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم شرکت مپنا را خرید و شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه بیش از یک میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۶۷۸۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 192 واحد افت از 43 هزار و 47 واحد به 42 هزار و 855 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 11 هزار و 535 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 98 هزار و 942 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به یک درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات عمده و انتقالی اختصاص داشت. همچنین از 98 هزار و 942 میلیارد ریال ارزش معاملات روز اخیر 0.66 درصد از حجم خرید و 0.67 درصد فروش سهام به حقیقی ها مربوط بوده است.

طی روز گذشته حجم معاملات نیز با چهار هزار و 449 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 10 هزار و 182 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زدنده اند، حال آنکه در دو نماد "شپنا" و "پارسان" فروش حقوقی ها بیش از خریدشان بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم شرکت مپنا را خرید و شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه بیش از یک میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس نیز نزدیک به یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران را تحصیل کرد و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از سه میلیون سهم بانک انصار را به تملک خود درآورد.

همچنین در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن بیش از سه میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان را فروخت و هفتصد هزار سهم شرکت البرز دارو از تملک شرکت داروسازی سبحان خارج شد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین پانصد هزار سهم شرکت ایران تایر را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر