بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر : ۹۶۸۹۰
رئیس سازمان بسیج مستضعفین جنگ بین ایران و آمریکا را به دلیل جابجایی تمدن‌ها دانست و گفت: در صورت ارتباط با آمریکا قیمت نفت نیز کاهش یافته و اقتصاد ما وضعیت بدتری پیدا می‌کند. 
 
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش ملی زنان فرهیخته و نقش آنان در حماسه سیاسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:‌ امروز در آستانه یک آزمون بزرگ هستیم و رهبر از ما حماسه سازی سیاسی و اقتصادی خواسته است، حماسه یک حرکت جهادی و درخشان، برجسته و متمایز در اوج یک مبارزه است. 
 
وی افزود: همه می‌دانند که در حماسه یک نبرد پیش رو داریم که در این نبرد یک طرف جمهوری اسلامی ایران و یک طرف دنیای استکبار است. اما این نبرد بر سر چیست؟ نقدی اظهار داشت: ایسم‌های غربی یکی پس از دیگری شکست خوردند و امروز حرفی برای گفتن ندارند. تمدن غرب نیز چند قرنی است که بر بشریت حاکمیت می‌کند ولی امروز این تمدن به پایان خود رسیده است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همه می‌دانیم که بشریت در تمام تاریخ بر پاشنه یک تمدن نچرخید و در هر دوره یک تمدن محور اداره جامعه بشری بوده است ولی در حال حاضر چند قرن است که تمدن غرب حاکم جامعه بشری است. ولی این تمدن به پایان رسیده است و تمدن اسلامی بر بشریت حاکم می‌شود. 
 
وی گفت: تلاش آنها این بود که کامیابی فردی را مدنظر قرار دهد و مسائل مادی را موتور حرکت جامعه معرفی کرده‌اند و گفتند دین، معنویت و خدا دست و پاگیر هستند و ما باید به فکر سعادتمندی مادی باشیم. در صورتی که با این تفکر به جایی نرسیدند. به طوری که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است 35 درصد نوزادان آمریکا نامشروع هستند و این آمار به جز میلیون‌ها سقط جنین صورت گرفته در این کشور است. 
 
نقدی عنوان کرد:‌ در حال حاضر وضعیت فرهنگی در آمریکا به جایی رسیده است که ازدواج برای نخست‌وزیران آنها افتخار است و حتی ازدواج استاد دانشگاه انگلیسی با سگ را اعلام می‌کنند. در کشور آمریکا اغلب افراد یا ازدواج نمی‌کنند و یا ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وضعیت نامناسب امنیتی کشور آمریکا گفت: هر هفته شاهد کشته شدن دانش‌آموزان در مدارس آمریکا هستیم و حتی در دانشگاه MIT که قله علم و فناوری جهان است درگیری مسلحانه صورت می‌گیرد، زمانی که داخل دانشگاه به این صورت است محله‌های بدنام چگونه است. حتما باید زره‌پوش به جنگ یکدیگر بروند.
 
نقدی در ادامه با اشاره به ورشکستگی اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی، تصریح کرد: آنها فقط به رفاه مادی و اقتصاد افتخار می‌کردند که در این مسائل نیز شکست خوردند. به طوری که امروز رشد اقتصادی آمریکا منفی است و با شعبده‌بازی سعی دارند به دروغ رشد اقتصادی را نیم درصد مثبت نشان دهند. وی گفت: حدود 7 میلیون کارتن خواب در آمریکا، 50 درصد افراد زیر خط فقر و 16 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی که خودشان اعلام کردند نشان‌دهنده فروپاشی اقتصادی آمریکا است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در حال حاضر هیچ کارشناسی بر سر فروپاشی اقتصاد‌ آمریکا اختلاف نظر ندارند و تفاوت نظر فقط در زمان فروپاشی است. کاهش تولید در آمریکا به میزانی رسیده است که خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در گزارشی که از بازار آمریکا تهیه کرده بود نشان داد که کالای آمریکایی برای خرید پیدا نمی‌کند. 
 
وی با بیان اینکه آمریکا در حالی که از منابع آبی بسیار بهره می‌برد باید یکی از بزرگترین صادر کننده‌های شیلات باشد ولی در حال حاضر 80 درصد شیلات را وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد آمریکا به زانو درآمده است به طوری که بودجه دفاعی این کشور در 3 سال گذشته از 770 میلیارد دلار به 100 میلیارد دلار کاهش یافته است. آنها که قرار بود در اقتصاد اول باشند پس وضعیت کارتن خواب‌ها در این کشور چرا به این صورت است؟ ورشکستگی در تولید چیست؟ 
 
نقدی ادامه داد: منحنی‌های انحراف قدرت در آمریکا در 35 سال گذشته نشان می‌دهد که آمریکا در این سال‌ها در تمام زمینه‌ها رشد منفی داشته است و حتی در تحلیلی که حزب دموکرات و جمهوریخواه در مورد آمریکا در قرن 21 نوشته‌اند نشان داده است که آمریکا با ورشکستگی اقتصادی روبرو است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا در دنیا، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در هر کشوری که وارد می‌شد با استقبال بسیاری روبرو بود ولی امروز باید مخفیانه وارد کشورها شود زیرا مردم تظاهرات می‌کنند و پرچم آمریکا را آتش می‌زنند. 
 
وی ادامه داد: فرهنگ آمریکایی که یک قطب بود نابود شده است،‌ در حالی که فرهیختگان کشورها فرهنگ آمریکایی را پرستش می‌کردند در حال حاضر هیچ کس علاقه‌ای به گرفتن شناسنامه آمریکایی ندارد تا جایی که قانونی گذاشتند مبنی بر اینکه دوتابعیتی نیز پذیرش می‌شود. ولی حتی 70 درصد مهاجران آمریکا حاضر به دو تابعیتی شدن نیستند. 
 
وی ادامه داد: اکثر دانشمندان مهاجر به آمریکا نیز حاضر به ارائه اصل تحقیقات خود به آمریکا نیستند و فقط بخش کوچکی از تحقیقات را به آمریکا ارائه می‌دهند.  نقدی در ادامه با اشاره به از هم پاشیدگی داخلی در آمریکا، گفت: آمریکا علاوه بر افول قدرت نظامی، امنیتی و فرهنگی دچار از هم پاشیدگی‌های داخلی نیز هست. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در دوره‌ پس از انقلاب، گفت: کشوری که با بیش از 50 درصد مردم بیسواد انقلاب کرد، امروز اساتید برجسته زن باحجاب بسیار دارد. در کشور ما پزشکان از بنگلادش وارد می‌شدند ولی امروز به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌ایم که رتبه 17 علمی جهان و سرعت 11 برابری متوسط جهان در رشد علمی را داریم. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: قدرت نظامی ما در سال 59 به اندازه‌ای بود که در یک حمله مثل آب خوردن چند هزار کیلومتر از زمین‌هایمان به تصرف دشمن درآمد ولی امروز قوی‌ترین قدرت نظامی منطقه هستیم. 
 
هیچ کشوری تصور حمله به ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهد 
 نقدی با اشاره به قدرت نظامی ایران در دنیا، گفت: امروز به قدرتی رسیدیم که هیچ کشوری تصور حمله به ایران را در ذهن خود راه نمی‌دهد و آمریکا نیز اعلام کرده است که برنامه حمله به ایران را بر روی میز دارد و نیز این برنامه بر روی همان میز می‌ماند و جرات تکان دادن آن را ندارند. ما موشک‌‌هایی  داریم که ناو هواپیما را مثل قوطی کنسرو له می‌کند. 
 
جنگ ایران و آمریکا بر سر جابجایی تمدن‌هاست 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رشد اقتصادی ایران، گفت: با وجود تمام فشارها 2.6 رشد اقتصادی مثبت داشته‌ایم و صادرات ما در فروردین ماه امثال برای نخستین بار در تاریخ یک قرن اخیر به حد واردات‌مان رسید و خواهید دید که امثال به جرات صادرات از واردات پیشی می‌‌گیرد. 
 
وی افزود: جنگ ما و آمریکا بر سر جابجایی تمدن‌ها است. زیرا تمدن آنها افول کرده است و مطرح‌ترین رقیب برای تمدن آنها تمدن اسلامی است. البته ما نباید سستی کنیم تا تمدن بودایی جایگزین تمدن افول‌کرده غرب شود. 
 
نقدی اضافه کرد: دست و پا زدن آمریکا برای این است که تمدن اسلامی در دنیا حاکم نشود در صورتی که هزاران نفر از مردم در اروپا به اسلام روی می‌آورند و آنها از این گرایش وحشت‌زده هستند. زیرا با وجود اسلام جایی برای شبکه‌های فراماسونری نخواهد ماند. وی گفت: آنها در ابتدا جنگ‌های تروریستی راه انداختند و پس از آن به جنگ فرهنگی روی آوردند. به طوری که 120 شبکه ماهواره‌ای فساد و ابتذال و شایعه و سیاست علیه ملت ما انجام دادند. ولی در این موارد پیروز نشدند. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: سال گذشته 700 تن مواد مخدر در ایران کشف شد که برابر کل مواد مخدر در جهان است یعنی آمریکا با نفوذ در پاکستان مواد مخدر را وارد ایران می‌کند تا مردم ایران را نابود کند، آمریکا به فکر جنگ با بنیادهای اخلاقی ملت ما است ولی می‌داند که جنگ فرهنگی طولانی مدت است و به همین دلیل به جنگ اقتصادی روی آورده است. 
 
وی با اشاره به نفوذ جاسوس‌های استاد نما در دانشگاه‌ها، گفت: آمریکا به افراد برجسته ما تماس می‌گیرند و جاسوس‌های استادنما را در دانشگاه‌ها نفوذ می‌دهند. ولی این جنگ‌ها نیاز به زمان طولانی دارد و عمر کشور آمریکا نیز کفاف نمی‌دهد. 
 
نقدی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا مانند یک مرده مرگ مغزی است، گفت: آمریکا از چاه‌های کویت نفت می‌دزدد تا حداقل در همین حال بماند و برای اینکه ما را در کوتاه مدت شکست دهد به فکر جنگ اقتصادی است. زیرا در جنگ نظامی و سیاسی موفق نیست و جنگ فرهنگی نیز طولانی مدت است.  وی گفت: آمریکا تا کنون ده‌ها هواپیمای ما را بر زمین نشانده و چیزی یافت نکرده ولی ما تنها یک هواپیمای آمریکا را به زمین نشاندیم که ریگی دست‌نشانده آمریکا را دستگیر کردیم. 
 
جنگ اقتصادی آخرین تیر ترکش استکبار است 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین جنگ اقتصادی را آخرین تیر ترکش استکبار دانست و گفت: اگر با قدرت از این جنگ عبور کنیم آمریکا یک قدرت خلع سلاح شده است و اولین لازمه این جنگ نیز حماسه‌آفرینی است. برای حماسه آفرینی نباید در برابر تمدن فروپاشیده غرب خودباختگی داشته باشیم. 
 
مشارکت زنان ایرانی در انتخابات بی‌نظیر است 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دو رکن اصلی تفکر غرب در مورد زن یکی مردواره کردن زن و یکی تبدیل زن به لذت‌های مادی است که این مسائل اصلا به نفع زنان نیست.  وی افزود: در حال حاضر مشارکت زنان ایرانی در انتخابات شاید در دنیا بی‌نظیر باشد و اگر نباشد تنها 5 تا 10 کشور به این میزان مشارکت دارند. 
 
وی گفت: باید زن را همانگونه که اسلام خواسته تعریف کنیم و بر روی حرف‌هایمان هم بایستیم. در صورتی که در کشور آمریکا پیرزن‌ها کارهای سنگین انجام می‌دهند زیرا قانون‌های تصویب شده در آنجا در حمایت از زنان جز ضرر چیزی برای زنان ندارد. 
 
سازش با آمریکا ننگ تاریخی ملت ایران است 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر با آمریکا سازش کنیم لکه ننگی برای ایران به وجود می‌آید که تا قرن‌ها پاک نمی‌شود، گفت: ما 35 سال است که با آمریکا به عنوان ابرقدرت بی‌شاخ و دم سازش نکردیم الان که آمریکا با مشکل روبرو است با جسدش سازش کنیم؟ یک هول دیگر بدهیم این جسد نابود می‌شود. 
 
وی اضافه کرد: اگر با آمریکا سازش کنیم همه به عقل ما می‌خندند زیرا 35 سال جنگیدیم چرا باید تعامل کنیم؟ ما شهید داده‌ایم و چندین هزار جانباز داریم، این خون دل‌ها را نخوردیم که سازش کنیم، ما جنگیدیم و سازش نکردیم حالا به حجت گرانی دلار و افزایش قیمت‌ها سازش کنیم؟ 
 
نقدی گفت: مگر ما در لبنان و فلسطین و عراق حزب‌الله را راه نینداختیم؟ مگر نگفتیم سکوت هر مسلمان خیانت به قرآن است؟ ما مگر به فلسطینی‌ها نگفتیم وارد صحنه شوند؟ مگر نگفتیم که باید برای اسلام کشته دهیم؟ حالا که همه وارد میدان شدند پشت آنها را خالی کنیم؟  وی افزود: در صورت سازش علاوه بر وجود لکه ننگ اقتصادمان نیز از هم فرو می‌پاشد، تنها راه ما اقتصاد مقاومتی است. 
 
نقدی افزود: به طور مثال مصر یک منطقه منحصر به فرد در دنیاست که 25 سال در حال سازش با آمریکا است و سالانه 2.5 میلیارد دلار پول بلاعوض از آمریکا دریافت می‌کند ولی این کشور در چه زمینه‌ای با ایران قابل مقایسه است؟ نقدی گفت: سازش یعنی کاری که شاه انجام داد که دور تا دور ایران حلبی‌آباد بود و 6 میلیون بشکه نفت نیز از ایران می‌بردند، ما می‌خواهیم به این وضعیت برگردیم؟ 
 
تحلیل اقتصادی سردار نقدی از سازش با آمریکا 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر به منحنی قیمت دلار در سال‌های گذشته نیز نگاه کنیم نشان می‌دهد که در شروع دولت خاتمی سقوط قیمت نفت را داشته‌ایم و وقتی بحث هسته‌ای راه افتاد این قیمت افزایش یافت ولی در سال 78 که دشمن به سلطه مجدد در ایران امیدوار شد، قیمت کاهش یافت و دوباره با شروع بحث هسته‌ای رو به بالا رفت. پس از گفت‌وگوهای تعلیق قیمت نفت کاهش یافت و در زمان حک پلمپ با یک شیب تند افزایش یافت. 
 
وی اضافه کرد:‌ احمدی‌نژاد با شعارهای امام آمد که در آن زمان قیمت نفت از 40 دلار به 130 دلار رسید ولی در زمان فتنه 88 به یک باره سقوط آزاد قیمت نفت به 45 دلار را داشتیم که پس از تثبیت انقلاب در 22 بهمن سال 88 دوباره قیمت افزایش پیدا کرد. 
 
نقدی اظهار داشت: ارتباط منطقی علمی بین گفتمان سازش و قیمت نفت نشان می‌دهد که اگر مذاکرات را آغاز کنیم قیمت نفت کاهش می‌یابد و اقتصاد ما از این وضعیت بدتر می‌شود.  وی گفت: کسانی که بحث سازش را مطرح می‌کنند خودشان از خیابان‌های ایران لباس نمی‌خرند و فقط از شانزه لیزه پاریس لباس تهیه می‌کنند، هفته‌ای یک بار برای تحصیل به لندن می‌روند و برمی‌گردند، اینها درد مردم را می‌فهمند؟ 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مبارزه با خط سازش حرف اول ماست که باید با حماسه سازی از آن عبور کنیم. زیرا حضور مردم در انتخابات دشمن را به عقب می‌کشد. وی افزود: حتی اگر آمریکا تحریم‌ها را ادامه دهد نیز کشورهای دیگر این کشور را عقب می‌راند و تنها راه ما حضور یک رئیس‌جمهور برجسته پشتیبان تمدن اسلامی است. 
 
مشخصات رئیس‌جمهور از نگاه رئیس سازمان بسیج مستضعفین 
 نقدی گفت: رئیس جمهور باید برای تحقق ایده‌های ولایت در حوزه خانواده برنامه داشته باشد. وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی تنها یکی از ابعاد خصوصیتی رئیس‌جمهور است،گفت: مسئله فقط شکم نیست و ما نباید تمام نگاهمان را بر مبحث اقتصادی قرار دهیم بلکه رئیس‌جمهور باید تمام ابعاد را تحلیل کند. بخصوص در مورد زن، کانون خانواده و ازدیاد نسل برنامه داشته باشد. 
 
وی گفت: ‌ما باید با دقت فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش دهیم و به همان کسی رای دهیم که ولایت فقیه رای می‌دهد. رئیس‌جمهور منتخب مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری شجاع، نترس و سازش‌ناپذیر با آمریکا، پاک، دور از اشرافی‌گری و تحت ولایت فقیه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر