بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت گروه مالی ملت بیش از 14 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۶۹۵۸
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 79 واحد کاهش از 42 هزار و 855 واحد به 42 هزار و 777 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با 99 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 828 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 80 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی مربوط بوده است.

همچنین از 828 میلیارد ریال ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از 57 درصد حجم خرید و بیش از 61 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات روز چهارشنبه نیز با 98 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 218 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سهم نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان بیمه کارآفرین بیش از سه میلیون سهم بانک کارآفرین را خرید.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت گروه مالی ملت بیش از 14 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پلی اکریل ایران نزدیک به یک میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را فروخت و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان عرضه کننده 20 میلیون سهم شرکت پتروشیمی شیراز بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیش از یک میلیون سهم شرکت پتروشیمی خراسان را خریداری کرد و در مقابل بیش از 28 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر