بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری امید ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 صبح روز دوشنبه مورخ 92.02.30 درمحل باشگاه بانک سپه با حضور بیش از 99 درصد سهامداران برگزار شد
کد خبر : ۹۷۰۰۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری امید ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 صبح روز دوشنبه مورخ 92.02.30 درمحل باشگاه بانک سپه با حضور بیش از 99 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای قدمی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان امامی و گوگردچی و به دبیری آقای همایون پور تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده حسابرس در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای همایون پور (مدیر عامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 91.10.30

2- تقسیم 750 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اشخاص حقوقي ذيل به مدت دو سال به عنوان اعضاي هيئت‌مديره شركت انتخاب شدند:

- بانک سپه

- صندوق بازنشستگي وظيفه ازكارافتادگي و پس انداز کارکنان بانکها

- شرکت مدیریت توسعه گوهران امید

- شرکت سرمایه گذاری ساختمانی سپه

- شرکت خدمات آینده اندیش نگر

پیام مدیریت:

هیات مدیره و مدریت شرکت ، معتقد است که امانت دار سهامداران محترم بوده و به منظور حفظ و حراست امانت واگذار شده ، وظیفه خود می داند که از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده و در راستای تحقق این هدف و به منظور ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت در سال مالی مورد گزارش در جهت اصلاحات اساسی و متنوع سازی پرتفوی و افزودن حجم سرمایه گذاری ها و استفاده بهینه از موقعیت های بازار سرمایه و هم چنین بازار گردانی سهام گروه، اقدامات اساسی لازم را به عمل آورده و برنامه ریزی های خود را بر اساس رضایت مندی ، حفظ و ارتقای منافع و ثروت سهامداران بنا نهاده است. گزارش حاضر در برگیرنده اهم فعالیت های شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژیک های مصوب در قالب سند راهبردی مصوبات هیات مدیره شرکت می باشد.

هیات مدیره شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت های کسب شده در سایه حمایت بی دریغ و به پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و بیان انتقادات سازنده شما سهامداران محترم مطمئناًٌ چراغ راه موفقیت هر چه بیشتر ما در آینده خواهد بود. در این راستا ، بهرمندی از نظرات و رهنمودهای شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری مناسب جهت بهبود فرآیندهای تصمیم گیری و برنامه ریزی خود می دانیم.

در آخر لازم می دانیم که از تمامی سهامداران محترم که در این مجمع حضور به هم رسانده اند صمیمانه تشکر و قدرانی نماییم . مدیریت شرکت بر طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان با افتخار ، پذیرا و پاسخ گوی سهامداران محترم بوده و مقدم شما عزیزان را که بدون شک موجب خیر و برکت و دلگرمی می باشد ، گرامی می دارد.

سرمایه شرکت

تغییرات سرمایه شرکت در سنوات اخیر بدین شرح می باشد:

وضعیت سرمایه گذاری ها به تفکیک بورسی و غیر بورسی:

خالص بهای تمام شده سرمایه گذاری ها در سال 1391 نسبت به سال 1390، معادل 15.6 درصد (2.735.227 میلیون ریال ) رشد داشته است.

تجزیه و تحلیل ریسک:

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید مانند سایر شرکتهای سرمایه گذاری که در صنعت سرمایه گذاری فعال می باشند ناچار به مواجهه با انواع ریسک های سیستماتیک از قبیل ریسک بازار (نوسانات قیمت سهام، بخشنامه های دولت و .. ) ریسک ناشی از نرخ بهره (اعلام سیاست های پولی و مالی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ) ، تورم و ریسک نوسانات نرخ ارز می باشد.

نظر به این که شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در صنعت شرکتهای چند رشته ای صنعتی فعالیت می نماید ، ریسک نوسانات قیمت سهام شرکت وابسته به سیاست های دولت در ارتباط با صنایع معدنی (سنگ آهن ) و صنعت سیمان است. ریسک سیستماتیک مرتبط با پرتفوی معدنی و صنعتی چادر ملو و سنگ آهن گل گهر و هم چنین بازار عرضه و تقاسای محصولات سیمانی می باشد.

از طرف دیگر تعیین نرخ بهره و نره ارز توسط دولت، دارای اثرات مستقیم بر شرکت های تابعه و وابسته بوده و اثرات آن به صورت غیر مستقیم (از طریق سود سهام شرکتهای مذکور ) بر شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید می باشد.

از آنجایی که سال مالی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با سال مالی شرکت های وابسته (شرکتهای معدنی و دو شرکت سیمانی ) منطبق نمی باشد. اثرات ناشی از موارد فوق الذکر با یک فاصله زمانی چند ماهه در شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید مشاهده می گردد. لذا همانطور که در بازار سرمایه مشهود می باشد تغییرات سود آوری شرکت های موصوف، اثرات کمتری بر ارزش روز سهام این شرکت داشته و لذا ریسک پذیری پرتفوی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید کمتر می باشد.

علی هذا به منظور داشتن تصویری مناسب از ریسک پرتفوی سرمایه گذاری های شرکت محسابات ریب بتا به عنوان شاخص اندازه گیری ریسک در شرکت انجام گردیده است که ذیلا ارایه می شود.

محاسبه بتای هر سهم پرتفوی و بتای کل سبد و مقایسه آن با بتای بازار

در جدول زیر بنای هر یک از شرکتهای پرتفوی در صنایعی که وزن مجموع آنها در کل پرتفوی، بالای 10 درصد است و نیز بتای ک شرکت با توجه به بازدهی نقدی و قیمت ماهانه هر شرکت و بازدهی بازار (طی دوره 36 ماهه منتهی به 1391.10.30 ) محاسبه شده است . از آنجایی که بتا شاخص اندازه گیری ریسک سیستماتیک ناشی از تحولات بازار و اقتصاد می باشد در صورتی که بتای بازار (برابر یک) بیشتر باشد، نشان دهنده حساسیت بیشتر سهم نسبت به تغییرات بازار و در نتیجه برخورداری از ریسکی بالاتر از ریسک بازار و به تبع آن بازدهی بالاتر می باشد و در صورتی که بتای سهم کمتر از یک باشد در واقع ریسک سهم پایین تر از ریسک بازار و حساسیت آن نیز به تغییرات بازار کمتر است که در این صورت بازدهی کمتری نیز برای سهم وجود دارد.

- بتای پرتفوی مدیریت سرمایه گذاری امید در سال مالی 91نسبت به سال مالی 90 با 16 درصد افزایش از 1.24 واحد به 1.44 واحد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ریسک سیستماتیک شرکت در طی یک سال اخیر است.

· چابک سازی و کوچک سازی ستاد هلدینگ و شرکت های تابعه از طریق کاهش ارتباطات عمودی و افزایش ارتباطات افقی

· اصطلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه هلدینگ امید و همچنین به کار گیری ابزارهای مالی جدید جهت تأمین مالی شرکت های تابعه

· انضباط مالی و ارایه گزارشات به موقع و شفاف به مراجع ذیصلاح و کنترل هزینه ها

· عرضه سهام شرکت های تابعه در بازارهای بورس و فرابورس

· حفظ جایگاه شرکت در گروه معدنی و حضور فعال تر در صنایع بالا دستی و پایین دستی نفتی و انرژی و ساختمانی و بازارگانی

· اصلاح پرتفوی سهام و خروج از سرمایه گذاری های راکد و کم بازده و زیان ده

· تخصصی نمودن فعالیت های شرکتهای تابعه و جلوگیری از موازی کاری و تداخل فعالیت ها و ادغام یا انحلال شرکت های موازی

· استفاده از فرصت های ناشی از اجرای اصل 44 قانون اساسی در واگذاری سهام شرکت های دولتی




آدرس لینک سایت شرکت:

http://www.omidinvestment.ir/Default.aspx?tabid=305

اشتراک گذاری :
ارسال نظر