بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
در مجمع عمومی عادی سالیانه عنوان شد :

افزایش صادرات استراتژی دوده صنعتی

استراتژی شرکت، حضور پررنگ در بازار داخلی، حفظ و ارتقاء سهم بازار داخلی، افزایش صادرات و استراتژی نهایی بقاء از طریق بهینه سازی قیمت تمام شده و تداوم سوددهی شرکت با انجام پروژه های متعدد کاهش هزینه می باشد.
کد خبر : ۹۷۰۶۲
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی (سهامی عام) رأس ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1392.02.31 درمحل هتل ارم با حضور بیش از 87 درصد سهامداران برگزار شد.


ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای محمدیان پور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان عدلی و علیمراد و به دبیری آقای پور محمدی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای پور محمدی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1391.12.30

2- تقسیم 800 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار ممیز بعنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی شرکت و مؤسسه حسابرسی آزمون پرداز بعنوان حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- با توجه به مصوبات مجمع، اشخاص حقوقی زیر به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره برای مدت دو سال انتخاب گردیدند:

شرکت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی

شرکت سرمایه گذاری هامون کیش

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت شیمیایی

شرکت کربن ایران

پیام هیأت مدیره

صنعت تولید دوده صنعتی یا کربن بلاک در سال 91، شاهد تولید حدود 80.870 تن محصول از طریق چهار شرکت فعال در این زمینه در داخل کشور بوده است. هم چنین حدود 4.500 تن محصول دوده در گریدهای مختص تایر و رنگ وارد کشور شده است. عمده دوده های وارداتی از کشور آلمان و امارات و چین بوده و عمدتاً شامل دوده های خاصی که در کشور تولید نمی گردد می باشد. شرکت کربن صدف نیز در شهر دزفول از ابتدای سال 91 تولید خود را آغاز نموده و حدود 13.500 تن محصول دوده تولید نموده است.

شرکت دوده صنعتی پارس با تولید 27.024 تن در سال 91، نسبت به ظرفیت اسمی 30.000 تن بالاترین حجم تولید را در کشور داشته است و بیش از 90 درصد ظرفیت اسمی خود را پوشش داده است.

استراتژی شرکت در سال 91، بقاء بوده است و در این زمینه پروژه های کاهش هزینه های عمومی، خدماتی، انرژی و بهینه سازی تولید، فروش بر مبنای سفارش مشتری و حداقل موجودی انبار صورت گرفته است.

در سال 91 به 60 درصد از شاخص های استراتژیک تعریف شده در سیستم کارت های امتیازی متوازن (BSC) دست یافته ایم. دستاوردهای عمده سال 91 مشتمل بر افزایش حجم تولید و متقابلاً افزایش حجم فروش داخلی و صادرات نسبت به سال قبل و هم چنین ارتباط تنگاتنگ با مشتریان و ارایه محصولات با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب موجب بهبود سهم بازار شرکت، و افزایش میزان رضایت مشتریان به بالای 90 درصد رسیده است.

کنترل شاخص های مصرف انرژی (آب، برق، گاز و بخار) نیز از جمله دستاوردهای سال 91 می باشد که رقم قابل توجهی صرفه جویی در پی داشته است. لازم به ذکر است که متوسط قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته (1390) 46 درصد افزایش داشته است که با کنترل عدد yield بر روی 2.10، از افزایش قابل توجه هزینه مصرف مواد اولیه در قیمت تمام شده جلوگیری به عمل آمده است.

در سال 92 نیز استراتژی شرکت، حضور پررنگ در بازار داخلی، حفظ و ارتقاء سهم بازار داخلی، افزایش صادرات و استراتژی نهایی بقاء از طریق بهینه سازی قیمت تمام شده و تداوم سوددهی شرکت با انجام پروژه های متعدد کاهش هزینه می باشد.

چالش های اساسی شرکت شامل افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه های انرژی و مشکلات تأمین قطعات یدکی از خارج افزایش حجم تولید رقیبا در بازار می باشد.

با توجه به گذشت دو دهه از فعالیت شرکت و به منظور حفظ ظرفیت و تداوم و منابع سرمایه ای، در سال 1392 پیش بینی انجام دو مورد تعمیرات اورهال خطوط تولید سافت و هارد و بازسازی ماشین آلات و تأسیسات در دستور کار قرار گرفته گه از اوایل سال عملیات اجرایی آن برنامه ریزی و آغاز گردیده است.

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1378.06.31 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه محصولات شیمیایی با نماد "شدوص" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1378.07.14 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 91.12.30 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 91.12.30 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

جایگاه شرکت در صنعت کربن بلاک

این شرکت در زمینه تولید محصولات پتروشیمی (کربن بلاک) فعالیت می نماید. که در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش داخلی معادل 726.239 میلیون ريال حدود یک سوم سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده است.

سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

عمده اهدافی را که شرکت در سال 1390 در رابطه با فروش محصولات دنبال نموده بشرح ذیل می باشد:

1- استمرار حضور شرکت در بازار خصوصاً داخلی با توجه به شرایط زمانی و توجه به اصل مشتری مداری.

2- همکاری مستمر با مشتریان به منظور تداوم تولید صنایع تایرسازی و قطعات لاستیکی.

3- حفظ سهم فروش شرکت در بازار داخلی.

4- تلاش ویژه جهت استمرار فعالیت شرکت به منظور بقاء.

5- حفظ کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای بین المللی.

6- افزایش صادرات محصولات تولیدی.

گواهی نامه های بین المللی و داخلی

1- گواهینامه ISO 9001-2008 از شرکت BV (بیرووریتاس) فرانسه

2- گواهینامه ISO 14001-2004 از شرکت BV (بیرووریتاس) فرانسه

3- گواهینامه OHSAS 18001-1999 از شرکت BV (بیرووریتاس) فرانسه

4- گواهینامه ISO/IEC 17025-2005 از شرکت DAP آلمان

5- گواهینامه استاندارد ملی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

6- گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه (آکرودیته) از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

7- گواهینامه بین المللی کد گذاری کالا از موسسه GSI کانادا

برنامه های آینده شرکت

اهم برنامه های شرکت در سال 1392 بشرح ذیل می باشد:

1- تولید 27.000 تن انواع کربن بلاک مطابق با برنامه و بودجه سال 1392.

2- حفظ بازار موجود و گسترش بازارهای هدف در داخل کشور بر اساس تنوع بخشی به شیوه های نوین فروش و ارایه خدمات نوین به مشتریان با توجه به ورود رقیب جدید به بازار.

3- تولید محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار.

4- استفاده از موقعیت و کیفیت محصولات تولیدی این شرکت در منطقه و تلاش در جهت شناساندن هرچه بیشتر برند شرکت.

5- سرمایه گذاری در رابطه با بهبود تکنولوژی راکتورهای خط تولید به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات ، تنوع گریدها و بالا بردن توان رقابتی شرکت در مقابل رقبا.

6- استفاده از تسهیلات کوتاه مدت و ارزان بانکی جهت تأمین سرمایه در گردش شرکت.

7- استفاده از تسهیلات بلند مدت بانکی جهت سرمایه گذاری و اجرای پروژه های شرکت.

8- بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تأسیسات فرسوده جهت حفظ سقف تولید و دستیابی به ظرفیت اسمی.

9- اجرای طرح جامع منابع انسانی از طریق بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل.

10- انجام اورهال کامل در خطوط تولید سافت و هارد کارخانه.


آدرس لینک شرکت:

http://www.dsp.co.ir/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر