بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نزدیک به یک میلیون سهم بانک انصار و بیش از دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۷۱۲۶
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 426 واحد رشد از 43 هزار و 485 واحد به 43 هزار و 910 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 41 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 912 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از 912 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 76 درصد حجم خرید و بیش از 47 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

طی روز اخیر، حجم معاملات با 47 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 242 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

سه نماد " فارس"، "شپنا" و " پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در دو نماد "فارس" و "شپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بود، حال آنکه فروش حقوقی ها بیش از خریدشان بوده است. در نماد "پارسان" نیز خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر نزدیک به یک میلیون سهم شرکت کویر تایر را خرید.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز نزدیک به یک میلیون سهم بانک انصار و بیش از دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

همچنین در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از دو میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان را فروخت و شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را واگذار کرد.

شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز نزدیک به یک میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان شرق از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به 95 میلیون سهم نزول یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر