بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸
کد خبر : ۹۷۱۹۷
 محبوبه مغاني: معاملات روز گذشته فرابورس در فضايي متعادل‌تر از روزهاي قبل دنبال شد.
روز گذشته در بازار فرابورس ايران 39 ميليون و 284 هزار و 46 سهم و حق‌تقدم به ارزش 635 ميليارد و 122 ميليون ريال مورد معامله قرار گرفت.



اين معاملات كه در 15 هزار و 71 دفعه صورت گرفت، منجر شد تا شاخص اين بازار طي كاهشي 2/5 واحدي به 534 واحد برسد. در اين ميان معاملات انجام شده در نمادهاي پتروشيمي مارون، ميدكو، فولاد صبانور، نفت پاسارگاد و پالايش نفت شيراز منجر به افت شاخص شدند. اما در معاملات روز گذشته فرابورس، صنعت دارويي مورد توجه بازار قرار داشت؛ به طوري كه صف خريد سبحان‌دارو به‌رغم معامله 132 ميليون ريالي شركت همچنان در پايان بازار باقي ماند.
همچنين اين صف خريد در نماد معاملاتي پخش البرز نيز وجود داشت.
از سوي ديگر «شراز» روز پرتحركي داشت و معاملات 5/9 ميليون سهمي پالايش نفت شيراز در نوسان‌هاي مثبت و منفي ادامه يافت كه در نهايت اين نماد فرابورسي ركوردار بيشترين حجم معاملات روز گذشته فرابورس شد.
از سوي ديگر پس از نماد سبحان‌دارو، نماد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري تدبيرگران فارس و خوزستان، همكاران سيستم، مرجان كار از بيشترين رشد قيمت در سهام خود برخوردار شدند.
در اين ميان نوسان منفي در نمادهاي گروه ساختماني از جمله مسكن تهران و شمال شرق قابل توجه بود.
هيات واگذاري نيز در جلسه اخير خود واگذاري قيمت پايه و شرايط واگذاري 100 درصد سهام شركت گسترش صنايع بلوچ از شركت‌هاي زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طریق فراربورس به صورت نقد و اقساط و 100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی بابت رد دیون دولت از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط را به تصویب رساند. همچنین در این جلسه با واگذاري 95 درصد سهام شرکت پالایش نفت تهران از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بابت طرح توزیع سهام عدالت موافقت شد.
در اين ميان دو شركت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و سرمایه‌گذاری کوه نور در فهرست شرکت‌های بازار پایه توافقی فرابورس ایران به ترتيب به عنوان یکصد و سی و یکمین و یکصد‌و‌سی‌و‌دومین نماد معاملاتی در فهرست شرکت‌های بازار پایه توافقی فرابورس درج شدند.
سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر در گروه واسطه‌گری مالی و پولی و سرمایه‌گذاری کوه نور در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر