بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۹۷۲۲۰
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز ایران موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند ناوهای آمریکایی را مانند قوطی کنسرو خرد کرده و به عمق آب بفرستد، گفت: نیروی دفاعی ایران برترین قدرت منطقه و یکی از بهترین نیروهای جهان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به شرایط حساس کشور در آستانه انتخابات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این شرایط از مردم ایران خواسته‌اند حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق سازند و باید دانست خلق حماسه دارای ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی است.

وی افزود: امروز جنگ میان جمهوری اسلامی و غرب با بهانه‌هایی چون انرژی هسته‌ای در جریان است و رهبری هم با توجه به همین مسئله از ملت خواسته‌اند حماسه سیاسی را محقق کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به گفته رهبری دشمنان از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه از ایران اسلامی هراس دارند اظهار کرد: در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، ایران فناوری هسته‌ای در اختیار نداشت اما هدف آماج حملات نرم و سخت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد و به وجود آوردن مشکلات معیشتی محور جنگ استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته است؛ باید دانست دشمنان نه تنها در مورد انرژی هسته‌ای بلکه مایل نیستند ملت ایران به هیچ علمی دست یابد.

نقدی با اشاره به بهانه‌های دیگری همچون حقوق بشر از سوی غرب برای هجمه علیه ایران گفت: حقیقت این است که تمام مکاتب و تمدن غربی به بن بست رسیده و در حال فروپاشی است و در این میان تمدنی جدید از سوی جمهوری اسلامی سر برآورده و در حال معرفی خود به جهانیان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بشریت در هر دوره‌ای زیر سلطه تمدن‌های مختلفی بوده و چند قرن است که انسان‌ها زیر نظر مدیریت غربی اداره می‌شوند؛ سخن غرب این است که معنویت و دین را افیون بدانیم و کنار بگذاریم زیرا مانع پیشرفت هستند، تجربه رنسانس این بود که هر انسان باید به دنبال لذت‌جویی و منفعت خویش باشد و همین امر رقابت مادی را میان بشر گسترش داده و موجب اقتصاد پویا و رفاه می‌شود و این مسئله بن مایه تفکر غربی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نخست وزیران و سیاست‌مداران برخی کشورهای غربی به ازدواج با هم‌جنسان خود افتخار می‌کنند، افزود: امروز وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که 35 درصد نوزادان به دنیا آمده در این کشور نامشروع هستند ضمن اینکه خشونت و استفاده از اسلحه توسط نوجوانان و جوانان هم در این کشور گسترش پیدا کرده است.

نقدی افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده 40 درصد مردم آمریکا زیر خط فقر به سر می‌برند و 7 میلیون نفر کارتن‌خواب هم در این کشور زندگی می‌کنند و در عین حال هزاران خانه مسکونی به دلیل بدهکاری مردم به بانک‌ها تخلیه و پلمب می‌شوند؛ همین مسائل موجب اعتراضات گسترده مردمی در آمریکا و کشورهای اروپایی شده است در حالی که بنیان‌گذاران فرهنگ غربی وعده‌های مادی و پیشرفت اقتصادی را می‌دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم دنیا به تمدن غربی پشت کرده و به دنبال راهکار دیگری هستند عنوان داشت: به همین دلیل است که رهبری فرموده‌اند در یک پیچ تاریخی حساس هستیم زیرا یکی از مهمترین جایگزین‌های مطرح برای تمدن غربی، اسلام است که توسط امام راحل، روحانیت و شهدا بار دیگر از میان کتاب‌ها و پستوی خانه‌ها به میان جامعه آورده شد.

وی ادامه داد: همین مقدار از اسلام که هنوز به صورت کامل در ایران پیاده نشده امروز یک تمدن مطرح و الگوی مناسب برای همه جهانیان ایجاد کرده است.

نقدی با اشاره به امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی در بازار ناامن منطقه خاورمیانه بیان کرد: در داخل آمریکا هم ناامنی زیادی وجود دارد و هفته‌ای نیست که خبر از درگیری‌های مسلحانه در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور منتشر نشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 2 میلیون و 350 هزار زندانی در آمریکا وجود دارد تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از کارهایی که در ایران و سایر کشورها جرم محسوب می‌شوند در ایالات متحده جزو جرایم نیستند.

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند تمدن‌سازی اسلام را ببیند به همین دلیل حملات خود را علیه امنیت مردم ایران افزایش داده است؛ راه‌اندازی گروه ریگی و ترور شیعیان به نام اهل سنت از جمله نقشه‌های آمریکا برای ناامن ساختن جمهوری اسلامی است.

نقدی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه ایران و با بیان اینکه دو سال است فیلم‌های غیر هنری و غیر فنی اما ضد ایرانی به عنوان برنده اسکار انتخاب می‌شوند عنوان داشت: فیلم گلاب که یک فیلم ضد ایرانی دیگر است از هم‌اکنون برای سال آینده کلید خورده و همه این کارها در راستای جنگ فرهنگی صورت می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: امروز جنگی تمام عیار از سوی غرب علیه ایران در جریان است به طوری که جمهوری اسلامی کلکسیونی از پهپادهای آمریکایی را به غنیمت گرفته است.

وی افزود: بیش از 17200 شهید ترور در طول سال‌های پس از انقلاب نتیجه جنگ تروریستی آمریکا علیه ایران است؛ در عرصه فرهنگ هم شاهد جنگ گسترده‌ای هستیم که به نام تهاجم فرهنگی شناخته می‌شود، ایالات متحده بیش از 120 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را مورد حمایت قرار می‌دهد تا آنها به وسیله شبهه افکنی‌های اعتقادی پرداخته و به نام عرفان و بهائیت در عقاید جوانان مسلمانان رسوخ کرده و به ترویج ابتذال بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 80 شبکه رادیویی فارسی زبان هم علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند گفت: در طول تاریخ هیچ ملتی تا این حد مورد هجمه فرهنگی و رسانه‌ای قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: امروز تنها کالایی که به صورت بیمه شده به داخل کشور قاچاق می‌شود مشروبات الکی است؛ این یک قانون میان قاچاقچیان سراسر کشور است که اگر مشروبات توسط نیروی انتظامی کشف شوند ضرری به آنها وارد نمی‌شود؛ بیش از 700 تن مواد مخدر هم در سال گذشته کشف شده که از تمام کشفیات جهان بیشتر است و تمام این کارها توسط غرب سازمان‌دهی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به راه‌اندازی موسسات مختلف فرهنگی توسط آمریکا گفت: این موسسات در ظاهر فرهنگی بوده اما در حقیقت به دنبال جاسوسی هستند به این ترتیب که اساتیدی را به داخل ایران می‌فرستند تا با دانشجویان و فرهیختگان ما ارتباط برقرار کنند؛ فرهنگ ایرانیت و نام آن برای نخستین بار توسط فردی به نام ریچارد فرای که جزو همین افراد است پایه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ که ایران توان ساخت تجهیزات نظامی را نداشت ملت مسلمان با کمترین امکانات اما با تکیه بر نیروی ایمان و اعتقاد به خدا به دفاع از کشور پرداختند اما امروز شما بگویید موشک خود را به کجای دنیا می‌خواهید بفرستید تا به شما بگویم.

نقدی با بیان اینکه امروز ایران موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند ناوهای آمریکایی را مانند قوطی کنسرو خرد کرده و به عمق آب بفرستد، بیان کرد: نیروی دفاعی جمهوری اسلامی امروز به گفته دوست و دشمن برترین قدرت دفاعی منطقه و یکی از بهترین نیروهای جهان محسوب می‌شود؛ اسرائیل با شاگردان جمهوری اسلامی در لبنان جنگید و با فلاکت عقب نشست، با شاگردان شاگردان ایران هم طی دو جنگ 22 و هشت روزه نبرد کردند و موفق نشدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت ایران آمریکا را از نظر سیاسی به خاک ذلت نشاند و ایالات متحده 35 سال است که پشت دروازه‌های ایران مانده است؛ ایران اسلامی امروز در لبنان، فلسطین و آمریکا لاتین حرف نخست را می‌زند به همین دلیل آمریکا که قادر به تحمل این پیشرفت نیست و در عرصه نظامی هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد سعی می‌کند در حوزه‌های دیگری همچون فرهنگ و اقتصاد شکست‌های خود را جبران کند.

وی ادامه داد: آمریکا در همه جهان زمین‌گیر شده و سیاست‌هایش پیش نمی‌روند؛ ایالات متحده به 120 کشور حاضر در اجلاس غیر متعهدها پیام داد تا در این کنفرانس شرکت نکنند اما هیچ یک از کشورها به حرف آمریکا توجه نکردند.

نقدی با بیان اینکه ترور، سنگ‌اندازی و ربایش نخبگان ایرانی در دستور کار غرب قرار دارد ابراز کرد: همه این اقدامات در راستای جنگ علمی با جمهوری اسلامی صورت می‌گیرند زیرا هر روز فاصله علمی ایران با غرب در حال کاهش بوده و تمدن اسلامی در حال پیشرفت است؛ امروز هم اقتصاد محور جنگ علیه جمهوری اسلامی است و تحریم‌های اقتصادی در این راستا وضع می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این میان برخی سخن از سازش با آمریکا می‌زنند در حالی که سوال ما این است که آیا باید سازش کنیم یا حماسه بیافرینیم؟ جواب این است که قرآن و رهبری می‌گویند باید حماسه خلق کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است اما همین که این کشور به دنبال مذاکره است نخستین دلیل برای شک کردن و قبول نکردن مذاکره محسوب می‌شود؛ باید بدانیم پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی به دلیل دوری با آمریکا بوده، 60 سال تعامل رژیم پهلوی با آمریکا هیچ نتیجه‌ای جز بدبختی و محرومیت برای ما نداشته است.

نقدی با بیان اینکه ملت ایران در اوج قدرت آمریکا پنجه در پنجه این کشور انداخت افزود: حال که این کشور در حال افول بوده و ایران پیشرفت کرده است برخی دم از سازش و مذاکره می‌زنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: امروز کسانی دلشان برای مردم سوخته و سخن از شکسته شدن کمر مردم زیر بار گرانی می‌زنند که اگر خانه‌شان را بفروشند 50 نفر را صاحب‌خانه می‌کنند و 10 میلیارد تومان وثیقه می‌گذارند تا شازده جاسوس خود را از حبس بیرون بیاورند؛ حقیقت این است که سازش با آمریکا اقتصاد ایران را منهدم می‌کند.

وی با اشاره به فروپاشی اقتصاد بلوک شرق پس از سازش با غرب و آمریکا اضافه کرد: باید به کسی رای دهیم که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد؛ حماسه‌سازی در اینجا معنا می‌یابد و تسلیم به هیچ وجه از سوی مردم ما پذیرفته نیست.

نقدی در پایان سخنرانی خود نکات جالب توجهی را یادآور شد. وی اظهار داشت: آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران پس از تحریم نفت سعی کرد صادرات غیر نفتی ایران را هم متاثر کند به همین دلیل نقشه‌های فرش ایرانی را کپی کرده و از بافندگان افغانی خواسته فرش ببافند و آنها را به نام فرش ایرانی در بازارهای اروپایی به فروش می‌رساند.

نقدی 16 هزار میلیارد دلار بدهی آمریکا را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: این میزان بدهکاری بالای درب وزارت دارایی ایالات متحده نوشته شده تا همه مردم و مسئولان آمریکایی به فکر چاره باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: کینه آمریکایی‌ها علیه ایران به ورزش هم کشیده شده و آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی در دنیا الگو باشد به همین دلیل رشته‌ مدال‌آور ایران در المپیک حذف شده است.

نقدی با اشاره به طرح سازش با آمریکا از سوی برخی افراد عنوان داشت: روزگاری مردم جهان افتخار می‌کردند که ماشین رئیس جمهور آمریکا را ببینند اما امروز با گوجه و تخم مرغ و لنگه کفش از او استقبال می‌کنند و در این وضعیت برخی به دنبال سازش هستند.

نقدی با اشاره به برخی تعهدات آمریکا در قبال ایران افزود: ایالات متحده می‌گوید من قلدرم و حقوق ایران را نمی‌دهم اما امروز برخی به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و ارز به دنبال سازش هستند و کسانی این حرف را می‌زنند و می‌گویند کمر مردم شکسته است که اصلا از بازار خرید نمی‌کنند و غذایشان را اینترنتی از بهترین فروشگاه‌ها می‌خرند و خرید لباس از خیابان‌های تهران را برای خود افت می‌دانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بخشی از صحبت‌های خود در مورد اقتصاد را با نشان دادن نموداری بر اساس قیمت دلار و نفت ادامه داد و عملکرد دولت‌ها از سازندگی تا دولت دهم را تشریح کرد و اذعان داشت: اگر با آمریکا سازش کنیم قیمت نفت به زیر 50 دلار کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر