بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان بیش از سه میلیون سهم شرکت سیمان داراب و دو میلیون سهم شرکت سیمان شرق را به فروش رساند.
کد خبر : ۹۷۲۹۳
معاملات تالار شیشه ای طی روز گذشته در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 363 واحد رشد از 44 هزار و 107 واحد به 44 هزار و 470 واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با چهار درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 200 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 200 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 69 درصد حجم خرید و 57 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

طی روز اخیر، حجم معاملات با 17 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 268 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در دو نماد "شپنا" و "پارسان" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به تملک خود درآورد.

شرکت گروه مالی ملت نیز بیش از 500 هزار سهم بانک ملت و موسسه فرهنگی بهروزان نور بیش از 500 هزار سهم شرکت سرما آفرین را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این درحالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پترو شیمی تامین 15 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را فروخت و شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر بیش از 13 میلیون سهم شرکت لیزینگ خودرو غدیر را واگذار کرد.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه بیش از سه میلیون سهم شرکت شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن و بانک پارسیان بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان بیش از سه میلیون سهم شرکت سیمان داراب و دو میلیون سهم شرکت سیمان شرق را به فروش رساند.

در این میان بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را از پرتفوی بورسی صندوق تامین کارکنان بانک ملت خارج شد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز عرضه کننده بیش دو میلیون سهم شرکت سپاهان بود .

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "کگل" شرکت فولاد مبارکه خریدار بیش از هشت میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت گروه اقتصادی مهرگان بیش از 9 میلیون سهم آن را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر