بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز دو میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت سرمایه گذاری غدیر سه میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر را از تملک خود خارج کرد.
کد خبر : ۹۷۴۴۵
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 692 واحد رشد از 44 هزار و 470 واحد به 45 هزار و 162 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با 24 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 485 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 485 میلیارد ریال ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از 72 درصد حجم خرید و بیش از 59 درصد حجم فروش را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز مذکور با 42 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 381 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

سه نماد "فارس"، "پارسان" و "شپنا" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "پارسان" و "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خرید.

همچنین مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین شش میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را فروخت و شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از یک میلیون سهم شرکت پلی اکریل را عرضه کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز دو میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت سرمایه گذاری غدیر سه میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت پلی اکریل ایران یک میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان فروشنده دو میلیون سهم "سشرق" بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن دو میلیون سهم شرکت ایران خودرو را خریداری کرد و در مقابل بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان و بیش از 19 میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر