بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
مدیر عامل شرکت سبدگردان آسمان عنوان کرد:

صنایع کوچک کانون توجه سرمایه گذاران

فعالان بازار به سمت صنایع کوچک همچون محصولات غذایی و صنایع پرپتانسیل همچون گروه سیمانی اقبال نشان می دهند.چراکه این صنایع با عملکرد مناسب خود ، توجه سرمایه گذاران را در شرایط کنونی بازار به سمت خود جلب کرده اند.
کد خبر : ۹۷۴۵۷
روند بازار سرمایه تا پیش از برگزاری انتخابات حاکی از به انتظار نشستن فعالان آن است تا با روی کارآمدن دولت جدید، وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور مشخص تر شود، به گونه ای که به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوسانات با اهمیت مثبت یا منفی بورس چندان محتمل نیست.

مدیر عامل شرکت سبدگردانی آسمان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل ابهام در تیم جدید دولت با نگرشی محتاطانه عمل کنند؛ بطوریکه بورس طی روزهای باقی مانده تا انتخابات آرام و با طمأنینه به حرکت خود ادامه می دهد.

مهدی فریور افزود: از این رو فعالان بازار به سمت صنایع کوچک همچون گروه محصولات غذایی و صنایع پرپتانسیل همچون گروه سیمانی و نیز کاشی و سرامیک که طی سال های اخیر کمتر مورد توجه سرمایه گذاران بوده اند، اقبال نشان می دهند.چراکه این صنایع با عملکرد مناسب خود طی سال گذشته و در پی آن اعلام تعدیل مثبت درآمد دوره مذکور و نیز بودجه سال مالی جاری، توجه سرمایه گذاران را در شرایط کنونی بازار به سمت خود جلب کرده اند.

وی پیرامون چشم انداز آینده بورس طی سال جاری ابراز داشت: قبل از مشخص شدن برخی پارامترهای مهم و اثرگذار همچون افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و برگشت مالیات بر ارزش افزوده شش درصدی پالایشی ها و برخی ابهامات معدنی ها، نمی توان به طور دقیق از آینده بورس و شرکت های پیشتاز آن برآوردی ارائه نمود.

این مقام مسئول افزود: با همه این اوصاف پس از عبور از دوره انتخابات، استقرار دولت و پی بردن به نگرش های آن نسبت به مسائل اقتصادی و سیاسی،به نظر نمی رسد که نوسانات منفی با اهمیتی در روند بازار رخ دهد.

مدیر عامل شرکت سبدگردان آسمان در بیان صنایع پربازده بورس اظهار داشت: براساس مطالب عنوان شده، تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صنایعی همچون محصولات غذایی، سیمانی و نیز کاشی و سرامیک از جمله صنایع جلودار بورس به شمار می روند.

فریور پیرامون صنایع پتروشیمی و پالایشی نیز گفت: این صنایع از لحاظ بنیادی با مشکلی مواجه نیستند، حال آنکه مشخص شدن برخی پارامترهای مهم و اثرگذار ذکر شده و نیز میزان فعالیت و استقبال سرمایه گذاران با نگاه کوتاه مدت در تعیین روند آتی این صنعت اهمیت خواهد داشت.

وی آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک آسمان یکم را رقم 202 هزار و 370 تومان اعلام کرد و در بیان دلایل اصلی بازدهی مثبت 22.5 درصدی این صندوق طی یک ماه اخیر گفت: تعیین استراتژی های بلند مدت و مبتنی بر تحلیل بنیادی صنایع در سرمایه گذاری و شناسایی و تمرکز بر گروه های پیشرو همچون محصولات غذایی و سیمانی که از پتانسیل سودآوری مناسبی در شرایط کنونی بورس برخوردار هستند و در نهایت کنترل ریسک مناسب سرمایه گذاری ها را می توان از جمله دلایل اصلی بازدهی مثبت بیش از 22 درصدی این صندوق طی یک ماه اخیر دانست. نتیجه اقدامات مزبور در این صندوق طی هشت ماه فعالیت، بازدهی بیش از 100 درصدی را به همراه داشته است.

مدیر عامل شرکت سبدگردان آسمان پیشنهاد خود را در خصوص چگونگی سرمایه گذاری در بورس توسط افراد با آگاهی کمتر را چنین عنوان کرد : به نظر می رسد خدمات صندوق های سرمایه گذاری مشترک و نیز سبدگردانی اختصاصی برای افرادی که از فرصت کافی و دانش تحلیل بنیادی سهام شرکت ها جهت سرمایه گذاری در بازار سهام برخوردار نیستند، بهترین گزینه باشد.

در خاتمه فریور اتمام زمان پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مختلط آسمان خاورمیانه به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آسمان را تا 12 خرداد ماه جاری اعلام کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر