بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر : ۹۷۵۰۲
بورس اوراق بهادار تهران امروز پس از یک هفته رشد مداوم نزول کرد و با مدار قرمز بازگشت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران پس از یک هفته رشد و بازپس گیری کانال‌های 44،43 و 45 هزار واحد، امروز روند نزولی در پیش گرفت و دوباره وارد کانال 44 هزار واحدی شد.

روند رو به رشد بورس در حالی به شدت دنبال می‌شد که بار دیگر با انتشار خبری جدید بورس تهران را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا دماسنج تالار شیشه‌ای در اولین روز معاملاتی هفته پس از یک هفته رشد،217 واحد افت کرد و به کانال 44 هزار و 945 واحد رسید.

انتشار خبر تحریم هشت شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تمام شرکت‌های مطرح پتروشیمی را منفی کرد به طوری هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین شرکت گروه پتروشیمی و بورس به دلیل قرار گرفتن شش شرکت زیر مجموعه در فهرست این تحریم‌ها با بیشترین افت قیمت مواجه شد و تاثیر منفی 103 واحدی در شاخص بورس گذاشت.

این در حالی است که بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌های پتروشیمی بندر امام خمینی، پتروشیمی بو علی سینا، پتروشیمی مبین، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی شازند و پتروشیمی تبریز به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

از میان شرکت‌های تحریم شده، پتروشیمی بندرامام، بوعلی، مبین، نوری، پارس و تندگویان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند.علاوه بر این شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، نفت و گاز پارسیان، غدیر، ملی مس، مپنا و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

اما بورس امروز نیز از اقبال شرکت‌های سیمانی برخوردار شد و شرکت‌های این گروه بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد در مقابل شرکت‌های پتروشیمی همچون هلدینگ خلیج فارس از بیشترین تقاضای فروش در بازار برخوردار شدند.

بازار امروز شاهد رفت و آمدهای زیادی نیز بود به طوری که نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پارس، رینگ سازی مشهد، تراکتورسازی ایران و کاشی پارس با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و پتروشیمی خارک جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

در بازار امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی فارابی با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و سایپا آذین با توجه به ارائه صورتهای مالی حسابرسی نشده بازگشایی شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت فروسیلیس ایران با توجه به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی نشده و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شازند پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تبریز و نفت بهران با توجه به ارائه صورتهای مالی حسابرسی نشده و نماد معاملاتی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با توجه به لغو برگزاری مجمع عمومی عادی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله بازگشایی شدند.

ارزش بازار سرمایه امروز کاهش پیدا کرد و به 216 هزار میلیارد تومان رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر