بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
همچنین سه نماد "فارس"، "پارسان" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زده اند، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.
کد خبر : ۹۷۶۴۸
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 303 واحد افزایش از 44 هزار و 945 واحد به رقم 45 هزار و 247 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 21 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 311 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 91 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 311 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 69 درصد حجم خرید و بیش از 66 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

طی روز اخیر، حجم معاملات نیز با هفت درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 347 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "فارس"، "پارسان" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زده اند، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را خرید و صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز نیز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را تحصیل کرد.

همچنین در نماد "پارسان"، مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران یک میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران را فروخت و شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از سه میلیون سهم شرکت پلی اکریل را واگذار کرد.

همچنین در نماد "شمواد" شرکت بازرگای پلی اکریل و شرکت پلی اکریل هر کدام فروشنده هفت میلیون سهم آن بود.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز دو میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان و بیش از سه میلیون سهم شرکت مس شهید باهنر را از تملک خود خارج کرد.

طی معاملات روز گذشته دو میلیون سهم شرکت سیمان شرق از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 85 میلیون سهم نزول یابد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وانصار" شرکت سرمایه گذاری یمین 30 میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت تعاونی اعتبار ایثارگران ظفر نزدیک به یک میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر