بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
یک روز منفی، دو روز مثبت

یک هفته، یک نگاه

طی معاملات این هفته، بورس در حالی به کار خود خاتمه داد که 184 نماد با کسب بازدهی مثبت، هشت نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و مابقی نمادها یعنی 100 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.
کد خبر : ۹۷۶۹۰
روزهای معاملاتی این هفته بورس در حالی سپری شد که شاخص با رشد 0.9 درصدی از 45 هزار و 162 واحد در ابتدای هفته به رقم 45 هزار و 590 واحد در پایان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان صنایع مختلف طی معاملات سه روزه هفته جاری صنعت هتل و رستوران به مدد زیرمجموعه خود یعنی شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری با 15.7 درصد بازدهی مثبت در صدر صنایع پربازده قرار گرفت و پس از آن دو صنعت محصولات کاغذی و نیز سیمان، آهک و گچ به ترتیب با بازدهی مثبت بیش از 13 و هفت درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.

این در حالی است که صنعت فنی و مهندسی در رقابت با سایر صنایع در کسب بازدهی مثبت جا ماند و با تحقق بازدهی منفی 3.67 درصدی در گروه کم بازده ترین صنایع قرار گرفت. بعد از آن نیز دو صنعت قند و شکر و نیز محصولات فلزی به ترتیب بازدهی منفی 1.28 و 1.26 درصدی را کسب کردند و مقام های بعدی کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات موجود شرکت کاشی پارس با تحقق بازدهی مثبت 52.84 درصدی عنوان پربازده ترین سهم بورس طی هفته جاری را از آن خود کرد و در پی آن بانک سرمایه و شرکت فروسیلیس ایران به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 29 و 27 درصدی را به دست آوردند و رتبه دوم و سوم پر بازده ترین سهم بورس را از آن خود کردند.

اما در مقابل شرکت پتروشیمی زاگرس بازدهی منفی 14.59 درصدی را کسب کرد و به عنوان کم بازده ترین سهم بورس مطرح شد. پس از آن شرکت های سرمایه گذاری ملت و تکنوتار به ترتیب با تحقق بازدهی منفی 9.73 و 9.41 درصدی در جایگاه های بعدی صنایع کم بازده قرار گرفتند.

براساس این گزارش، سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک حکمت ایرانیان و شرکت سیمان غرب آسیا عنوان نقدشونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در مقابل شرکت های سیمان صوفیان، دست مرغاب و نصیر ماشین در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشوندگی قرار گرفتند.

طی معاملات این هفته، بورس در حالی به کار خود خاتمه داد که 184 نماد با کسب بازدهی مثبت، هشت نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و مابقی نمادها یعنی 100 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.

در خاتمه این گزارش می افزاید، 30 هزار و 650 کد معاملاتی با جابه جایی بالغ بر یک میلیارد و 292 میلیون سهم طی 159 هزار و 817 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش پنج هزار و 518 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با جابه جایی 79 میلیون و 934 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بازار و سهام شرکت سیمان صوفیان به عنوان کم گردش ترین سهم بورس طی این سه روز انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر