بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر : ۹۷۸۵۴
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بیان اینکه منافع ملی را نمی‌توان با شعار تامین کرد، گفت: منافع ملي را نمي‌توان با شعار تامين کرد و بايد قدرت‌مان را بيشتر کنيم تا چانه‌زني بيشتري را در دنياي سياست داشته باشيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن روحاني کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در برنامه پاسخ به کارشناسان که از شبکه چهارم سيما پخش شد، در پاسخ به سوال کارشناس سياسي مبني بر اينکه مهمترين ميثاق بين مردم و مسئولين چيست و رئيس جمهور چه وظايفي نسبت به قانون اساسي دارد؟ گفت:‌ بي‌ترديد قانون اساسي ميثاق ملي بين ملت و دولت است و در واقع حيطه وظايف و اختيارات و تناسب بين آنها را مشخص مي‌کند و بخش‌هاي مختلف دولت موظف به اجراي قانون هستند و نسبت به قانون اساسي رئيس‌جمهور وظيفه ويژه‌اي دارد.

وي ادامه داد: فصل سوم قانون اساسی یکی از بخش‌های مهم آن است که به حقوق ملت اشاره دارد و متاسفانه در مقام عمل هنوز بخش‌هايي از آن عملي نشده است.

روحاني در پاسخ به سوال کارشناس اقتصادي مبني بر اينکه ارزيابي شما از فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها چيست و آيا شما يارانه نقدي را ادامه مي‌دهيد؟ اظهار داشت: موضوع مهمي است که ساليان دراز به دنبال آن بوده‌ام و از برنامه دوم و سوم بر اين موضوع تاکيد شده و دولت‌ها بايد به دنبال هدفمندي يارانه‌ها باشند تا به لايحه و بعد از در مجلس به قانون تبديل شود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: متاسفانه هدفمندي يارانه‌ها هنوز هدفمند نشده و فاز اولش ناقص است و در بعضي موارد با تخلف اجرا شده است؛‌يارانه اساسا به اين منظور بود که عدالت در کشور برقرار شود و عملا 45 هزار تومان به مردم داده شد و دو برابر مردم از جيب مردم برداشته شد،‌چون ارزش پول ملي تغيير کرد و هدفمندي يارانه‌ها در يک مجموعه مقررات اقتصادي ديده مي‌شد.

وي گفت: مردم در حال حاضر زندگي خود را با اين پول تنظيم کرده‌اند و قاعدتا اين هدفمندي ادامه پيدا مي‌کند و در کنار آن بايد تورم را مهار کرد.

روحاني اظهار داشت: بنده دنبال اين هستم که يارانه کالايي را زمينه هدفمندسازي کنم تا مردم در خصوص کالاهاي اساسي خود دغدغه‌اي نداشته باشند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال بعدي مبني بر اينکه آيا اين يارانه‌ها 30 درصد بخش توليد را پيگيري‌ مي‌کند؟ تصريح کرد: بايد يارانه به بخش صنعت واگذار شود و من معتقدم با صاحبان صنايع بايد مشورت کنيم و در برنامه دولت تدبير و اميد با تشکل‌هاي صنفي و توليدي مشورت خواهم کرد، چون وقتي با مردم مشورت کنيم در مقام عمل مردم احساس تعلق خاطر مي‌کنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه سياست خارجي در امتداد سياست داخلي است و در محيط سياسي بازيگران متفاوتي وجود دارند، شما در اين فضا چه الگويي را ارائه مي‌دهيد تا اهداف ايران را دنبال کنيد؟ گفت: سياست خارجي و داخلي يک اصل مهم را پيگيري مي‌کند که اين اصل مهم هويت و منافع است و هر کشوري برمبناي هويت و منافع خود اين سياست‌ها را مبنا قرار مي‌دهد..

روحاني ادامه داد: سياست خارجي در دنياي امروز با شرايط ويژه‌اي روبرو مي‌شود و اين بستگي به آن دارد ما دنيا را چگونه ببينيم، بعضي‌ها دنيا را مملو از حق و باطل مي‌دانند و اميدواريم که روزي حق بر باطل پيروز شود، بعضي دنيا را ميدان جنگ مي‌بينند و بعضي‌ها بازار و مي‌دانند چگونه منافع خود را تامين کنند.

وي افزود: بعضي‌ها نيز آرمان‌ها و منافع را تقسيم مي‌کنند که بنده موافق نيستم  آرمان را از منافع جدا کنيم و بايد آرمان را طوري تعريف کنيد که منافع در آن بگنجد. جهان امروز جهان اخلاق و حقوق و مراعات قوانين نيست و بايد بر مبناي قدرت برنامه‌ريزي شود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:‌در شوراي عالي امنيت ملي کساني حق وتو دارند که قدرت زيادي دارند و ما نيز بايد در اين راستا قدرت ملي خود را افزايش دهيم.

روحاني اظهار داشت: منافع ملي را نمي‌توان با شعار تامين کرد و بايد قدرت‌مان را بيشتر کنيم تا چانه‌زني بيشتري را در دنياي سياست داشته باشيم و اين قدرت ملي بيشتر قدرت نظامي نيست بلکه قدرت نرم و هوشمند است که ما را پيش مي‌برد و اين آرمان چرا راه ماست که اصل خط را مشخص مي‌کند و چگونگي حرکت به آن سو، وابسته به توان و واقعيت‌هاي داخل کشور ماست و مي‌توان با تدبير،‌برنامه‌ريزي و واقعيت‌گرايي اين آرمان را تحقق بخشيد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه‌ آيا طرح مسکن مهر را موفق مي‌‌دانيد و براي کنترل قيمت مسکن و اجاره‌بها چه برنامه‌اي داريد؟ تصريح کرد: اصل ساخت مسکن ارزان ايده درستي است، جمعيت زيادي در کشور ما داراي مسکن نيستند و در کشور ما 2.2 ميليون مسکن مورد نياز است و اصل ايده مسکن مهر ايده بدي نبوده اما براي عدد کوچکتري طراحي شده بود که در ظرف 10 سال 200 هزار خانه ساخته شود که منتها يک مرتبه يه يک و نيم ميليون تغيير کرد و بودجه‌ها کفاف نکرد و مواردي انتخاب شد که متناسب نبود و برخي جاها به جاي مسکن، خوابگاه درست شد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت:‌ چاره‌اي نيست ما مسکن مهر را تکميل کنيم و نواقص آنرا برطرف سازيم و اساسا ايجاد مسکن ارزان ايده درستي است اما با دولتي کردن آن موافق نيستم و کار را بايد به مردم واگذار کرد و در واقع اساس برنامه دولت تدبير و اميد واگذار کردن امور به مردم، بخش خصوصي و تعاوني‌ها است.

روحاني در پاسخ به سوال کارشناس اجتماعي برنامه مبني بر اينکه آمار آسيب‌هاي اجتماعي مثل طلاق و اعتياد افزايش پيدا کرده و راهکار شما براي رفع اين مشکلات چيست؟ گفت: آسيب‌هاي اجتماعي مخصوصا طلاق بسيار نگران‌کننده بوده و آثار سوئي در کشور به جا مي‌گذارد که در يکسال گذشته 7 درصد افزايش داشته است و اعتياد نيز اهميت ويژه‌اي دارد و علي‌رغم مجازات‌هاي شديدي که وضع شده، بحث موارد مخدر و اعتياد همچنان لاينحل است.

وي در ادامه افزود: ما براي حل اين معضل بخش خاصي را در نظر گرفته‌ايم و در آن از تمام روش‌هاي علمي براي ترک اعتياد استفاده خواهد شد؛ همه معتادان فرزندان جامعه هستند و اعتياد مشکل طلاق را به دنبال دارد و ما براي حل اين معضل بايد از فرهنگ شروع کنيم، تا فرهنگ جامعه ارتقاء پيدا نکند و آموزش و پرورش متحول نشود اين معضل حل نخواهد شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال کارشناس سياسي مبني بر اينکه استفاده از نيروي متخصص يک اصل است و آيا شما به اين اصل پايبند هستيد و حتي اگر کسي با نظر شما مخالف باشد شما بحث شايسته‌سالاري را مطرح مي‌کنيد، گفت: اختلاف سليقه نعمت است همانگونه که رنگ‌ها و زبان‌ها از آيات الهي است، انتقاد و اختلاف سليقه هم جزو رحمت است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد:‌دو تيمي که در يک کابينه کار مي‌کنند بايد با هم هماهنگ باشند تا بتوانند آنرا بهتر مديريت کنند، در هيات وزيران همه بايد آزاد باشند و وزرا به خاطر يک انتقاد جابجا شدند، وجود نقد اشکال ندارد و هماهنگي در کابينه لازم است.

روحاني اظهار داشت: استفاده افراد در بخش‌هاي مختلف که داراي تخصص و داراي شايسته‌سالاري هستند مي‌توانند از آن بهره‌برداري کرد، متاسفانه در اين 8 سال خيلي‌ها به اصطلاح اتوبوسي آمدند و رفتند و بنده با اين کار شديدا مخالف‌ام، منتقد بهتر از شايسته‌‌اي است که نظر نمي‌دهد.

وي در پاسخ به سوال کارشناس سياسي مبني بر اينکه شما به شايسته‌سالاري اعتقاد داريد اما يک نکته وجود دارد و آن اين است که احتمال دارد حلقه اطراف به شما توصيه کند که از آنها استفاده نکنيد در اين مورد شما چه تضميني مي‌کنيد؟ تصريح کرد: بنده به هيچ حزبي تعهد ندارم و اعلام کرده‌ام که دولت تدبيرو اميد فراجناحي خواهد بود و از جناح‌هاي مختلف و افرادي که به جريان‌هاي مختلف تعلق داشته‌اند استفاده مي‌کنم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در مجلس شوراي اسلامي فراکسيوني که بنده اداره کردم از دو جناح حضور داشتند، اينها همه مصنوعي است و واقعيت ندارد، بنده از همه نخبگان استفاده خواهم کرد و هدف ما دلسوزي براي نظام است.

روحاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ارزيابي شما در مورد اجراي سياست‌هاي اصل 44 که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، چيست‌؟ گفت:‌سياست‌هاي کلي اصل 44 در واقع نتيجه يک فرايند بود، سال‌ها در دولت‌هاي گذشته بحث مي‌شد و مشکلات اقتصادي را پيدا مي‌کرد، قبل‌ها مي‌گفتيم اصل 44 مانع توسعه اقتصادي شده است اما کم‌کم زمينه آماده شد تا در دولت بحث شود و سپس در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به بحث گذاشته شود و با توجه به تجربه سازندگي‌ آيت‌الله هاشمي سياست‌هاي خوبي تدبير شد.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري نه تنها اصل 44 را حمايت کرده و به امضاء رساندند، جلسه خاصي نيز گذاشتند و فرمودند؛ سياست‌هاي اصل 44 انقلاب اقتصادي است و در پي آن همه خوشحال شدند که اين اصل اقتصاد را شکوفا مي‌کند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان داشت: مقصود اين بود که اقتصاد به يک بازار آزاد عادلانه تبديل شود اما در عمل دو اشکال اساسي پيش آمد؛ يکي اينکه بنگاه‌هاي اقتصادي به بخش خصوصي واگذار شد و برخي از آنها را به شرکت‌هاي شبه‌دولتي واگذار کرديم و بعضي از شرکت‌ها به مراتب بدتراز قبل شد و برخي به عنوان سهام عدالت اختصاص پيدا کرد که در اصل خوب بود اما مديريت به مردم واگذار نشد؛ در واقع اشکال اصلي اين بود که اين اصل را بايد به تدريج به شکلي که در سياست‌هاي کلي آمده برگردانيم و دولت در اينجا بنگاه‌ها را براي رد ديون خود واگذار کرد و 15 هزار ميليون تومان از اين بنگاه‌ها به عنوان رد ديون واگذار شد و همچنين ثروت هايي که دولت‌هاي قبل توليد کرده بودند اين دولت‌ها اجرايي کردند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در رابطه با رفع مشکلات اصل 44 افزود: بايد با توجه به بيانات مقام معظم رهبري انقلاب اقتصادي و مديريت توسعه يابد تا رقابت آزاد درست شود و بنده معتقدم تا اقتصاد ما دولتي است و تا انحصار وجود دارد و رقابتي وجود ندارد، ما براي رشد نياز به بازار هدف داريم؛ اگر هم مي‌خواهيم رشد کنيم و به کشورهاي هم سن و سالانمان مانند ترکيه، مالزي و کره جنوبي برسيم نياز به يک تحول و انقلاب داريم.

روحاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه عملي شما براي اصلاح واگذاري‌ها به چه صورت است؟ اظهار داشت: قدم اول اين است که بايد از اين به بعد اين راه را درست انجام دهيم؛ مواردي وجود دارد که عده‌اي مدعي تخلف هستند، پس بايد قسمتي را براي تخلف گذاشت و آنرا حل و فصل کرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه چقدر به دسترسي مردم به همه اطلاعات از جمله اطلاعات ماهواره و اينترنت معتقديد؟ گفت: در اينجا دو مولفه وجود دارد، مولفه اول مربوط به دولت است که بايد شفاف اطلاعات را در اختيار مردم قرار دهد و بايد همه اطلاعات در سايت دولت بيايد و اين طور نباشد که مقررات و دستورالعمل‌ها را کسي زودتر و کسي ديرتر بفهمد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به مولفه دوم اشاره کرد و بيان داشت: ما در دنيايي زندگي مي‌کنيم که محدود کردن اطلاعات امکان‌پذير نيست و جوانان را آماده کنيم که در شرايط بمباران اطلاعات قرار بگيرند؛ ما در شرايطي هستيم که محقق و دانشجوي ما مي‌خواهد از اينترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نيست که ساعت‌ها در اينترنت منتظر اطلاعات باشند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: بحث ماهواره در سال 1373 به تصويب رسيد و تا الان 20 سال گذشته و با جمع کردن چند ديش مشکلي حل نخواهد شد.

روحاني گفت: ما بايد خود را مسائل روز منطبق کنيم و اين نياز به بحث و تجديدنظر دارد،‌رسانه ملي بايد بداند توليداتش بايد با دنيا مطابق باشد،‌رسانه ملي بايد بر مبناي 2هزار کانال به توليد بپردازد و تنها توليد با کيفيت مسئله را حل مي‌کند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شما با آزادي رسانه‌ها موافقيد اظهار داشت: من معتقدم بايد به رسانه‌ها آزادي عمل دهيم امروزه رسانه‌هاي مکتوب ما خيلي مشکل دارند، تعدد دارند اما تنوع ندارند، امروزه کسي روزنامه نمي‌خواند ما بايد تنوع لازم را بدهيم و شرايطي ايجاد کنيم که جوانان مشتاق به خواندن شوند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مطبوعات و رسانه‌ها در چارچوب بايد عمل کنند و نمي‌شود با آزادي مردم بازي کرد؛ نه رسانه ملي و نه غيرملي حق دارد که در زندگي خصوصي مردم وارد شود و اتهام و دروغ ايجاد کند و اينجاست که حقوق اساسي مردم زيرپا مي‌رود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: امنيت و منافع ملي ما بايد در چارچوب روشني قرار گيرد.

روحاني گفت: ما بايد براي حل مشکل مطبوعات يک تشکل درست کنيم تا خود آن تشکل مشکلات را حل کند؛ دولتي فکر کردن را ادامه ندهيم و فکر کنيم که دولت براي مردم است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه جنابعالي براي پيگيري حقوق هسته‌اي ايران چه دستوري داريد و اولويت‌هاي شما براي اينکه با هزينه کمتري راه ادامه پيدا کند، چيست؟ اذعان داشت: براي اصل فناوري هسته‌اي خيلي زحمت کشيده شده است، ما اين فعاليت‌ را در سال 1367 شروع کرديم که بنده اولين قدم‌هايش حضور داشتم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در دولت سازندگي فناوري هسته‌اي را به دست آورديم و برخي را نيز آماده کرده بوديم، در دوران اصلاحات اين فناوري تقريبا کامل شد؛ اولين غني‌سازي با يک عدد سانتريفيوژ در سال 81 بود که به يک چرخه کوچک 10تايي رسيديم، در آن زمان UCF را از برخي کشورها خريداري مي‌کرديم اما بعد از آن UCF اصفهان را شروع کرديم که اولين مرحله آن در سال 83 افتتاح شد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در آن زمان ضمن مذاکره با آمريکا، آب سنگين اصفهان را در سال 83 تکميل کرديم، کيک زرد بندرعباس در سال 84-83 کامل شد، زيرزمين نطنز هم در سال 84 به کمال نزديک شده بود و تمامي اين کارها در دولت سازندگي و اصلاحات صورت گرفت و در دولت جديد ديگر فناوري کامل و تعليق شکسته شده بود.

روحاني با اشاره به اينکه در بحث صلح‌آميز بودن هسته‌اي دو مسئله را ثابت کرديم، اظهار داشت: اينکه از لحاظ قانوني حق داشتيم غني‌سازي کنيم و همچنين ثابت کرديم که آمريکا دروغ مي‌گويد؛ در آذر 83 شوراي حکام به اتفاق آرا، راي دادند که فناوري هسته‌اي ايران انحراف ندارد و صلح‌‌آميز است.

وي افزود:‌امروز در شرايط جديدي هستيم که پرونده ما در شوراي امنيت است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ديدگاهي وجود دارد که اگر پرونده ما به شوراي امنيت رفت و 6 قطعنامه گرفتيم در عوض هزار سانتريفيوژ ما فعال است،آن موقع که پلمب شکسته شد در تابستان 84 آيا ما آبشار 168 تايي داشتيم يا نه؟ بيان داشت: ما در آن زمان در دولت اصلاحات UCF اصفهان را فعال کرديم اما نطنز هنوز آماده نبود، اساسا دولت آمادگي راه‌اندازي نطنز را نداشت،‌صبر کردند تا پرونده به شوراي امنيت رفت.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: مسئله اين است که آيا مي‌توانيم با هزينه کمتر اين دستاورد را حفظ کنيم و تهديدها اضافه نشود؟

روحاني با بيان اينکه در نطنز هم بايد سانتريفيوژ نصب شود، تصريح کرد: اين فعاليت‌ها بايد ادامه پيدا کند و کشور هم بايد اداره شود، بايد اين فناوري را حفظ کرد و چشم‌انداز آينده دولت اجرا شود.

وي گفت: اگر دنبال توسعه هستيم نمي‌شود تنها يک پيچ را درست کرد و بايد کل کارخانه درست حرکت کند، اين کارها تدبير مي‌خواهد و من برنامه آنرا در دولت تدبير و اميد دارم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي مبني براينکه چطور بتوانيم فناوري را حفظ کرده و تحريم را بشکنيم، تصريح کرد: آنهايي که مي‌گويند بعد از چند ماه تحريم را مي‌شکنيم شايد نمي‌دانند که دنيا چقدر پيچيده است، ما نياز به وحدت و اجماع داريم و بحث هسته‌اي بازي تشکلي و حزبي نيست و به منافع ملي مربوط است و در اين بين عده‌اي مسئله هسته‌اي را ناآگاهانه مطرح مي‌کنند.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکار عملیاتی شما برای بهتر کردن وضعیت کشاورزی چیست؟ بیان داشت: مسئله کشاورزی بسیار مهم است نه تنها برای اینکه 14 درصد تولید ناخالص ملی ما از کشاورزی است، نه به این خاطر که 14 میلیون نفر از طریق کشاورزی اشتغال دارند و نه تنها به این خاطر که 100 هزار مهندس کشاورزی ما بیکارند بلکه کشاورزی برای زندگی مردم، برای امنیت و آرامش آنها مخصوصا امنیت غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد که در اینجا نیاز به چند مسئله مهم داریم،‌یکی اینکه زمین را حفظ کنیم که هر روز شورتر می‌شود، دوم مسئله آب است که به انداز کافی نداریم و باید در بحث بازیافت و آب‌های زیرزمینی برنامه ریزی کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخش بزرگی از کشاورزی ما سنتی است، گفت: باید کشاورزی را نوین کرد، تحریم باعث شده که برخی اقلام کشاورزی را وارد کنیم، ما باید در زمینه کشاورزی سرمایه‌گذاری کنیم که قطعا سرمایه‌گذاری‌های موجود کافی نیست.
 
وی به بحث جشن خودکفایی گندم اشاره کرد و تصریح کرد: با اینکه جشن خودکفایی گندم گرفته‌ایم اما امسال باید چند میلیون تن گندم وارد کنیم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر به عدالت بیمه‌ای مردم اعتقاد دارید و در بحث بهداشتی و درمانی چه خدماتی را ارائه خواهید کرد، بیان داشت:‌ مردم ما در بخش سلامت شکاف زیادی دارند و در این خصوص برخی از مردم که بیماران صعب‌العلاج دارند، چون قیمت دارو آنقدر گران شده ناچارند زندگی خود را برای تامین آن بگذارند.
 
روحانی افزود: معضل دارو باید حل شود، بهداشت کار دولت و درمان کار بیمه است که باید این کار را بر دوش بکشد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیمه طلایی و بیمه‌های برخی شرکت‌ها را برداشت تا عدالت رعایت شود گفت:‌ خیر، راه این است که در قدم اول پوشش بیمه عام شود، هم‌اکنون 5 میلیون نفر از مردم ما تحت پوشش بیمه نیستند، چرا بیمه را اختیاری نمی‌کنیم ما باید شرکت‌های مختلف بیمه را آزاد بگذاریم تا خودشان بیمه‌ای را که خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد انتخاب کنند.  
 
وی ادامه داد: باید خدمات را عادلانه کرد تا مردم و نهادها از آن استفاده کنند؛ بحث درمان و سلامت مسئله‌ای مهم و جدی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 70 درصد پول درمان را مردم پرداخت می‌کنند، به هر حال ما باید کاری کنیم که سهم مردم کم شود و حتی بحث یارانه‌ هم این است که به سلامت و درمان نگاه ویژه‌ای شود.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من می‌خواهم به مردم خوب و عزیزم بگویم که زنان بزرگوار ما در دولت تدبیر و امید از فرصت برابر استفاده خواهند کرد، کسانی که در روستاها زندگی می‌کنند و فکر می‌کنند باید مهاجرت کرده تا به امکانات برسند بدانند دولت کاری می‌کند تا مهاجرت معکوس اتفاق بیافتد.  
 
روحانی افزود: می‌خواهم از ملتی که تمام بار مشکلات را به دوش کشید، تشکر کنم؛ علی‌رغم همه مشکلاتی که مردم دارند من دستم را فقط به سوی ملت دراز می‌کنم تا نیاز نباشد هموطنان در برابر بیگانگان دست‌شان را دراز کنند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت من با ایستادگی کامل و اعتماد به نفس به حول و قوه الهی تا آخر پشتیبان ملت خواهد بود. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر