بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به تملک خود درآورد و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۷۹۱۶
معاملات تالار شیشه ای طی روز دوشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با 342 واحد رشد از 45 هزار و 247 واحد به 45 هزار و 590 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز دوشنبه با 38 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 808 میلیارد ریال دست یافت که 98 درصد آن را معاملات خرد و مابقی آن را معاملات بلوکی رقم زده اند. همچنین از یک هزار و 808 میلیارد ریال ارزش معاملات روز دوشنبه بیش از 69 درصد حجم خرید و بیش از 62 درصد فروش سهام به حقیقی ها اختصاص داشت.

حجم معاملات روز مذکور نیز با 33 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 463 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز دوشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "فارس" و "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به تملک خود درآورد و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سیمان سپاهان را فروخت و در نماد "شپلی"، شرکت خدمات بندری اکریل ماهشهر و شرکت الیاف زاینده رود هر کدام فروشنده بیش از 23 میلیون سهم آن بود.

بیش از دو میلیون و یک میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان به ترتیب از پرتفوی بورسی شرکت های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت و بیمه ایران خارج شد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن به ترتیب هفت میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان و بیش از دو میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان نیز عرضه کننده دو میلیون سهم شرکت سیمان شرق بود.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وانصار" شرکت سرمایه گذاری یمین و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به ترتیب خریدار بیش از 11 و یک میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت تعاونی اعتبار ایثارگران ظفر بیش از 9 میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر