بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را خریداری کرد و شرکت گروه مالی ملت بیش از هشت میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۹۸۰۱۴
معاملات تالار شیشه ای طی روز اخیر در حالی سپری شد که شاخص کل با 102 واحد افت از 45 هزار و 590 واحد به 45 هزار و 488 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 43 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 22 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 22 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 70 درصد حجم خرید و بیش از 77 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات روز اخیر نیز با 49 درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به 238 میلیون سهم و حق تقدم کاهش یافت.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را خریداری کرد و شرکت گروه مالی ملت بیش از هشت میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

مؤسسه اندوخته شاهد نیز بیش از 600 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت الیاف زاینده رود بیش از سه میلیون سهم شرکت پلی اکریل ایران را واگذار کرد و شرکت خدمات بیمه ای پوشش توسعه بهشهر بیش از 500 هزار سهم شرکت گروه صنایع بهشهر ایران را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "بموتو" شرکت سرمایه گذاری غدیر فروشنده 300 هزار سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر