بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
شرکت سرمایه گذاری غدیر بیش از یک میلیون سهم شرکت موتوژن را به فروش رساند و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از 21 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.
کد خبر : ۹۸۱۳۶
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 289 واحد نزول از 45 هزار و 488 واحد به 45 هزار و 199 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 16 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 854 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن را معاملات خرد رقم زدند. همچنین از 854 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 60 درصد حجم خرید و بیش از 75 درصد فروش سهام به حقیقی ها اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 21 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 189 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران بیش از یک میلیون سهم شرکت پارس مینو را خریداری کرد.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز به ترتیب بیش از دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر و یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت بیش از دو میلیون سهم آن را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری غدیر بیش از یک میلیون سهم شرکت موتوژن را به فروش رساند و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از 21 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس عرضه کننده بیش از 800 هزار سهم شرکت آ. س. پ بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر