بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت مهندسی تکنوتار بررسی شد:

دو برنامه "تکنو" برای پوشش زیان انباشته

حدود هفت میلیارد ریال سود از محل فروش سهام شرکت های موجود در پرتفوی سرمایه گذاری های "تکنو" عاید شرکت شده که در نهایت موجب کسب سود 68 ریالی در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 91 شده است.
کد خبر : ۹۸۱۷۸
شرکت مهندسی تکنوتار با توافق سهامدار عمده خود یعنی شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، جهت پوشش زیان انباشته 752 میلیارد ریالی خود دو برنامه اصلی شامل افزایش 110 درصدی سرمایه و نیز واگذاری بخشی از سهام مخابرات ایران و بانک پاسارگاد به شرکت زیرمجموعه خود یعنی شرکت پرشین سوخت ایمن را در نظر گرفته است.

مدیر مالی شرکت مهندسی تکنوتار با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به دریافت مجوز سازمان بورس، برنامه افزایش سرمایه 110 درصدی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تا چند ماه آینده اجرایی می شود. علاوه بر این، واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران و بانک پاسارگاد نیز طی سال گذشته انجام شد، به گونه ای که پیش بینی می شود پس از تقسیم سود شرکت پرشین سوخت ایمن مبلغ 260 ریال از سود برآوردی 369 ریالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 تحقق یابد. از این رو انتظار می رود با بکارگیری این دو برنامه طی سال جاری زیان انباشته بیش از هفت میلیارد تومانی "تکنو" پوشش داده شود.

جلال مونسی در ارزیابی عملکرد 12 ماهه سال 91 ابراز داشت: طی سال گذشته هزینه های زیادی به دلیل اجرای قراردادهای منعقد شده از سال 1389 و عدم امکان افزایش نرخ فروش دستگاه ها و تجهیزات ساخته شده مربوط به آنها به شرکت تحمیل گردیده که منجر به تحقق زیان در دوره مذکور شده است. اما در مقابل حدود هفت میلیارد ریال سود از محل فروش سهام شرکت های موجود در پرتفوی سرمایه گذاری های "تکنو" عاید شرکت شده که در نهایت موجب کسب سود 68 ریالی در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 91 شده است.

وی در ارتباط با نرخ فروش محصولات نیز گفت: در سال گذشته نرخ فروش محصولات طی دو مرحله و در هر مرحله حدود 20 تا 30 درصد رشد داشته است. علاوه بر این افزایش نرخی مشابه سال گذشته در صورت های مالی این شرکت اعمال شده است. البته بخشی از قطعات و لوازم مورد نیاز از منابع خارجی تأمین می شود که به دلیل خریدهای عمده، بهای تمام شده محصولات "تکنو" نسبت به شرکت های هم گروه رقیب کمتر است. از این رو برآیند افزایش نرخ فروش محصولات و نیز افزایش هزینه ها منجر به ایجاد حاشیه سود مناسبی برای شرکت می شود.

این مقام مسئول پیرامون روند تولید "تکنو" طی سال 91 نیز گفت: واردات قطعات و لوازم مورد نیاز طی نیمه اول سال 91، به دلیل تحریم های اعمالی بر کشور و افزایش ناگهانی نرخ ارز، با موانعی رو به رو شد که به موجب آن روند تولید بسیاری از دستگاه ها با کاهش همراه گردید.

مدیر مالی شرکت مهندسی تکنوتار در خاتمه پیرامون تأمین خارجی 45 درصدی قطعات اولیه مورد نیاز طی سال جاری بیان کرد: قطعات و لوازم مورد نیاز از کشورهای دانمارک، آلمان، چین و اسپانیا و با نرخ ارز آزاد فراهم می شود. البته طی ماه های اخیر صحبت هایی مبنی بر اختصاص ارز مبادله ای به شرکت های فعال گروه ماشین آلات جهت تأمین خارجی قطعات مورد نیاز به میان آمده، حال آنکه تاکنون این امر محقق نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر