بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
نزدیک به دو میلیون سهم شرکت لیزینگ خودرو غدیر از تملک شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر خارج شد و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از یک میلیون سهم شرکت کارت اعتباری ایران کیش را واگذار کرد.
کد خبر : ۹۸۲۲۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با هفت واحد افزایش از 45 هزار و 199 واحد به 45 هزار و 206 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز گذشته با 29 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به رقم یک هزار و 105 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 92 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

طی معاملات روز اخیر، حجم معاملات نیز با 79 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 337 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فارس"، "پارسان" و "شپنا" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "فارس" و"شپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "پارسان" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت گروه بهمن نزدیک به 69 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بهمن را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان بیش از یک میلیون سهم شرکت پتروشیمی پردیس را تحصیل کرد.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در نماد "وبملت" نیز شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین نزدیک به دو میلیون سهم شرکت لیزینگ خودرو غدیر از تملک شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر خارج شد و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از یک میلیون سهم شرکت کارت اعتباری ایران کیش را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان یک میلیون سهم سیمان شرق را به فروش رساند.

همچنین در نماد "وخارزم"، شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن فروشنده 20 میلیون سهم آن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان بیش از 69 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بهمن را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر