بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر : ۹۸۲۲۷
معاون وزیر خارجه آمریکا و رییس هیات مذاکره کننده این کشور در گفتگوهای 5+1 با ایران،اعلام کرد که ایران می تواند کاری کند که تحریم ها به صورت "آنی" برداشته شود.

به گزارش عصر ایران "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رادیو اروپای آزاد با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا درباره مشکوک بودن اهداف فعالیت های هسته ای ایران، افزود: "ما اميدواريم که حکومت ایران بخاطر مردم این کشور، به زودی دست به انتخاب راهبردی مناسبی بزند و تصميم بگيرد که به طور جدی و اساسی با گروه "1+5" وارد مذاکره شود تا آينده روشن تری برای مردم ايران ترسيم شود."

این دیپلمات آمریکایی با انداختن گناه تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا به دوش ایران، گفت: "من متوجه نارضايتی همه هستم چون هنوز نتيجه ای حاصل نشده، ايران همچنان برنامه هسته ای خود را پی می گيرد، و تحريم ها مدام در حال تشديد شدن است و اين کشور روز به روز بيشتر به انزوا کشيده می شود، و زندگی مردم هم روز به روز دشوار تر می شود."

وی در عین حال تاکید کرد: "سختی معيشت مردم هم تنها به دليل تحريم های ايالات متحده يا اتحاديه اروپا يا سازمان ملل متحده نيست، بلکه به خاطر انتخاب هايی است که حکومت ایران تا کنون انجام داده است. اينک ديگر با حکومت ايران است که تصميم بگيرد چه رفتاری را در پيش بگيرد. حکومت ایران می تواند کاری کند که تحريم ها "آنی" برداشته شوند، البته، اگر با کشورهای "1+5"مذاکراتی سازنده و اساسی را در پيش گيرد."

شرمن افزود: "تصميم اصلی با حکومت ايران است و ما هم اين آمادگی را داریم که با گفت و گو درباره کل اين برنامه برای برداشتن تحريم ها اقدام کنيم. همان طور که رییس جمهور و وزير خارجه آمریکا هم گفته اند، ايران می تواند با تبعيت از مقررات بين المللی و پايبندی به مسئوليت هايش در چارچوب قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل از يک برنامه هسته ای صلح آميز بهره مند شده و زندگی معمولی خود را از سر گيرد."
 
مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا در گفتگوهای 5+1 با ایران در ادامه افزود: "فکر می کنم که هنوز راه (صلح آمیز)هست. رئيس جمهوری گفته اند که زمان هنوز برای گفت و گو وجود دارد. ترجيح مؤکد ما نتيجه ای صلح آميز است. هيچ کس مايل نيست که راه ديگری در پيش گرفته شود. اما رئيس جمهوری هم گفته اند که همه گزينه ها روی ميز هست. بنابراين، هنوز وقت برای رسيدن به يک راه حل صلح آميز وجود دارد و ما بايستی هر آنچه در توان داريم را انجام دهيم تا به چنين راه حلی برسيم. هر چند اين زمان نامحدود نيست، ولی هنوز وقت هست."
 
این دیپلمات آمریکایی در ادامه از اظهار نظر درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر مساله هسته ای اجتناب کرد و گفت که نتیجه این انتخابات مشخص نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر